علي رسوليان كه روز جمعه به‌عنوان نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر استاني رئيس جمهور و جمعي از وزرا در اردبيل حضور داشت، در نشست مشترك با مديركل دفتر بازرسي، نظارت و ارزيابي عملكرد نهاد رياست جمهوري اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تا كنون شاهد افزايش بيش از ۳۰ درصدي […]

 

علي رسوليان كه روز جمعه به‌عنوان نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر استاني رئيس جمهور و جمعي از وزرا در اردبيل حضور داشت، در نشست مشترك با مديركل دفتر بازرسي، نظارت و ارزيابي عملكرد نهاد رياست جمهوري اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تا كنون شاهد افزايش بيش از ۳۰ درصدي نصب ماشين آلات در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور هستيم، به‌نحوي كه تعداد اين واحدها به بيش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش برای حل مشکلات واحدهای صنعتي و تحقق جهش توليد، با جدیت هرچه تمام‌تر درحال انجام است، به‌نحوی که امروز شاهد افزایش تولید و اشتغال در صنعت کشور هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علي رسوليان كه روز جمعه به‌عنوان نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر استاني رئيس جمهور و جمعي از وزرا در اردبيل حضور داشت، در نشست مشترك با مديركل دفتر بازرسي، نظارت و ارزيابي عملكرد نهاد رياست جمهوري اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تا كنون شاهد افزايش بيش از ۳۰ درصدي نصب ماشين آلات در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور هستيم، به‌نحوي كه تعداد اين واحدها به بيش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

وي افزود: اگر اين عدد را به آمار افزايش واگذاري حق بهره برداري زمين به سرمايه گذاران اضافه كنيم، به اين نتيجه خواهيم رسيد كه صنعت كشور از روند رشد مطلوبي برخوردار شده و ترسيم كننده آينده روشني براي آن خواهد بود.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه كرد: اکنون با قطع بی‌رویه واردات کالای مشابه داخلي، شاهد رونق تولید در سطح کشور هستیم، به‌نحوی که امروز تولید کنندگان قادرند عمده کالاهای مورد نیاز کشور را تأمین کنند كه نتيجه آن منجر به رونق توليد و سوددهی اکثر واحدهای تولیدی شده است.

رسوليان ادامه داد: تلاش برای حل مشکلات زیست محیطی، یکی از اهداف مهم سازمان صنایع کوچک و شهرك‌هاي صنعتي ايران است که احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی نيز از جمله این اقدامات است.

وي نمونه بارز اين مسئوليت اجتماعي را احداث مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي اردبيل ۲ برشمرد و گفت: اين مدول در كوتاه ترين زمان ممكن و با اعتباري بالغ بر ۴۰۰ ميليارد ريال به بيش از ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي رسيده است كه نشان از توجه جدي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به مسائل زيست محيطي و همچنين ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب در شهرك‌هاي صنعتي دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: توجه ویژه به واحدهاي صنعتي و توليدي و حل مشکلات آن‌ها از جمله برنامه‌هاي بنيادين سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است كه در اين خصوص از هيچ كوششي فروگذار نخواهد شد.

مديركل دفتر بازرسي، نظارت و ارزيابي عملكرد نهاد رياست جمهوري نيز در این نشست اظهار داشت: باید با تعامل میان واردات و امر تولید به سمتی حرکت کنیم تا حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، هر دو با هم تأمين و برقرار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد رضا فولادي افزود: قطع واردات باید بر اساس برنامه ریزی و توجه به امر تولید انجام شود تا به‌تدریج با افزایش تولیدات داخلي، روند واردات نيز کاهش یابد.

وي اضافه كرد: در عین حال که به مسأله محیط زیست توجه جدی بايد شود، نباید از مقوله تولید غافل شويم تا احياناً لطمه‌ای به تولید و اشتغال كشور وارد شود.

در نشست مشترك نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت با مديركل دفتر بازرسي، نظارت و ارزيابي عملكرد نهاد رياست جمهوري، آخرين وضعيت صنعت، معدن، تجارت، توليد و شهرك‌هاي صنعتي در اردبيل، مشكلات واحدهاي صنعتي و همچنين معضلات زيست محيطي در شهرك‌هاي صنعتي با حضور جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي اين استان و نمايندگاني از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي ذيربط مورد بررسي و تصميم گيري قرار گرفت.

رئیس‌ جمهور روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌ آباد مغان در استان اردبیل شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌ آباد مغان و اردبیل بازدید و با نمایندگان اقشار مختلف مردم ديدار خواهد داشت.

همچنین نشست شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌ جمهور برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف اين استان، گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید ارائه خواهند کرد.

رئیس‌ جمهوری را در این سفر، معاونان و شماري از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

معاون اجرايي رئيس جمهور، معاون رئيس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزیر امور اقتصادي و دارايي، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول ریاست جمهوری و رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان اردبيل دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار خواهند گرفت.