مهندس علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سیدکاظم موسوی و مهندس صدیف بدری نمایندگان شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از عملیات احداث سد مخزنی عنبران در شهرستان نمین […]

 

مهندس علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سیدکاظم موسوی و مهندس صدیف بدری نمایندگان شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از عملیات احداث سد مخزنی عنبران در شهرستان نمین بازدید کرد.

وزیر نیرو در این بازدید ضمن تبریک ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: یکی از مظاهر اصلی وحدت بین شیعه و سنی همین همدلی و ارائه خدمات به هموطنان است که در قالب احداث طرح های زیربنایی نمود پیدا می کند.

مهندس علی اکبر محرابیان تصریح کرد: پروژه دارای نکات بسیار میمون و مبارکی است و وجود مردمی تلاشگر و مدیرانی با همت در منطقه که ما را وا می دارد تا خدمت خالصانه ای با آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد تا سد را تا پایان سال به اتمام برسانیم اظهار داشت: برای تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی جهت تکمیل سد تا ظرف دو هفته آینده تصمیم گرفته و آن را ابلاغ می کنیم و از پیمانکار طرح هم می خواهیم تا طرح را تا پایان سال به بهره برداری برساند.

مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار داشت: عملیات احداث سد مخزنی عنبران با حجم مخزن یک میلیون مترمکعب در ماههای اخیر پیشرفت مناسبی دارد و برنامه ریزی برای افزایش عملیات اجرایی جهت تسریع در تکمیل جبهه های مختلف طرح انجام یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی در خاکریزی هسته رسی بطول ۲۲۰ متر و شروع شاتکریت دیواره بالا دست سرریز بر تداوم و افزایش حجم عملیات اجرایی و اتمام شاتکریت دیواره ها و بتن ریزی سازه های ورودی و خروجی کالورت و سرریز سد تاکید کرد.

مهندس جنگی مرنی ضمن تاکید بر افزایش راندمان و تکمیل ماشین آلات و نیروی انسانی گفت: عملیات احداث سد مخزنی عنبران به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد رسیده است و پیمانکار در حال خاکریزی بدنه سد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی سد گسترش یافته و در حال انجام است و همه جبهه های کاری براساس برنامه ریزی انجام شده ادامه دارد.

مهندس جنگی مرنی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۴۳ هزار مترمکعب در بدنه سد خاکریزی انجام گرفته و ۸۵ درصد دیوار آببند تکمیل شده است و هفته های اخیر خرید و نصب ابزار دقیق و شاتکریت دیواره بالادست سرریز شروع شده است.