شهردار اردبیل گفت: ۹۵ درصد ازبودجه مصوب  سال 1401 بر اساس برنامه ریزی انجام شده محقق شده‌‌است و تحقق مابقی آن نیز در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش تایماز نیوز/ محمود صفری در نشست هم ‌اندیشی با اصحاب رسانه که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار شد؛ اظهار کرد: بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی سال۱۴۰۲ با محوریت عمرانی در شورای اسلامی شهر تصویب شده است و در حال حاضر پروژه‌های مشارکتی شهرداری اردبیل به ارزش ۵۰۰۰ میلیارد تومان فعال است که قطعا با این تعداد از پروژه‌های مشارکتی تا چند سال دیگر یک سوم درآمد پایدار شهری را تامین خواهد کرد.

شهردار اردبیل با بیان این‌که بدون شک  اصحاب رسانه، چشم بینای جامعه هستند گفت: از زحمات اصحاب رسانه قدردانی می‌کنیم و آماده دریافت پیشنهادات و ایده‌های صاحب نظران در مدیریت شهری هستیم.

شهردار اردبیل با اشاره به این‌که برای تملک و بازگشایی معابر شهری ۱۵۸ میلیارد تومان اختصاص یافته است، ادامه داد: تملک و بازگشایی خیابان سید صدرالدین طی روزهای گذشته با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان انجام شد؛ این اقدام در راستای کاهش بار ترافیکی خیابان اصلی میراشرف و اتصال به جاده مغان و میدان وحدت صورت گرفت.

صفری تصریح کرد: اردبیل تنها شهری بود که اتاق مرکز کنترل ترافیک نداشت بنابراین ایجاد این مرکز در اولویت شهرداری قرار گرفت که خوشبختانه امسال توانستیم اتاق کنترل ترافیک را تجهیز و به بهره‌برداری برسانیم؛ همچنین تعداد دوربین‌ها را در معابر افزایش و در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دادیم تا شاهد کاهش بار ترافیکی معابر شویم.

وی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی ۱۸۲ نفر از همکاران امسال بازنشسته و پاداش بازنشستگی دریافت کردند، همچنین۳۷۷ نفر از همکاران از طریق آزمون و ایثارگری تبدیل وضعیت شده و نیروهای شرکتی از ۲۲۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر کاهش یافت.

شهردار اردبیل گفت: درست است برای تملک باغ شریعت اعتباری در بودجه سال آینده تخصیص نیافته ولی با لایحه جداگانه برای تملک باغ شریعت و تبدیل به فضای سبز شهری اقدام خواهیم کرد.

صفری با بیان این‌که پل نیایش با هدف کاهش ترافیک در ورودی شهر از سمت تبریز ایجاد شده است که به‌زودی به‌صورت آزمایشی زیرگذر نیایش را به زیربار ترافیک می‌بریم، گفت: همچنین پل بسیج با ۴ لوپ و با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سوم خرداد کلنگ‌زنی در سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد تا با اجرای این پل، شهرک کارشناسان و آتاماشین را به جاده سرعین و خیابان ۴۵متری شورابیل وصل شود‌.

شهردار اردبیل از احداث پمپ بنزین جدید، انتقال بازار آهن فروشان به خارج از شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان، تعیین تکلیف پروژه تیراژه و رُز خبر داد.

صفری با بیان این‌که کارخانه پازل شهرداری بعد از سال‌ها بلاتکلیفی به تولید پازل می‌پردازد که در معابر شهری  از تولیدات کارخانه پازل استفاده می‌شود؛ اضافه‌کرد: همچنین در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری احداث پارک ۶ هکتاری در میراشرف، سه هکتاری در بعثت و کوثر و تعیین تکلیف باغ میدان بسیج در سال آتی در اولویت کاری شهرداری اردبیل است.

وی گفت: جابه‌جایی ترانس‌های برقی محله آقاباقر و حاج‌صفی‌الله انجام شده و جابه‌جایی سایر ترانس‌های برقی جهت بازگشایی معابر با هماهنگی با اداره برق انجام می‌شود.

شهردار اردبیل عنوان کرد: سال‌جاری با یارانه وزارت کشور ۶۰ دستگاه اتوبوس مجهز اسکانیا، ۲۰ دستگاه ون،۱۷ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از جمله لودر و گریدر و ۵ دستگاه درزگیر که قیر پاشی قلتک و آسفالت‌ریزی معابر را فوری انجام می‌دهد، خریداری شد؛ کل اعتبار صرف شده برای خرید ماشین‌آلات در سال‌جاری ۱۵۰ میلیارد تومان است.

صفری در ادامه گفت: طراحی و ساماندهی ورودی‌های شهر در حال انجام است و با تایید شورای عالی شهرسازی عملیات بهسازی شروع می‌شود؛ در نظر داریم تا ۱۰۰ هکتار فضای سبز در ورودی شهر از سمت آستارا احداث کنیم.

وی اذعان داشت: در جهت ساماندهی، لایروبی و زیباسازی رودخانه بالیقلوچای ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که در صورت نیاز با مجوز شورای اسلامی شهر این رقم افزایش می‌یابد تا شاهد اتمام ساماندهی این رودخانه باشیم.