در حاشیه نماز جمعه با حضور مسئولین شهرستانی از کتابخوانان برتر شهرستان نمین تجلیل شد.
تایماز نیوز /به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه شهرستان نمین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر و تشکر از تمامی زحمتکشان این عرصه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمین به عنوان دو دستگاه متولی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد و گفت: رسالت اصلی تمامی مسئولین فرهنگی شهرستان نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان در جامعه است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین، آگاهی و دانایی مردم را که در نتیجه کتاب و کتابخوانی به دست می آید، راه نجات و رستگاری بشر دانست و اظهار داشت: یکی از مولفه ها و شاخصه های اصلی جامعه متمدن و پیشرفته میزان مطالعه افراد آن جامعه است که در نتیجه علم و دانش به قله های رفیع کمال بشری و سعادت دنیوی و اخروی رسیده اند.
اسدزاده در ادامه با بیان اینکه در باب اهمیت و جایگاه کتاب در اسلام همین بس که معجزه دین مبین اسلام نیز کتاب و قرآن کریم است، افزود: خداوند متعال در این کتاب مقدس نخستین آیاتی که بر پیامبراکرم (ص) نازل کرده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توام شده است و به قلم و به آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.
در پایان مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی و موسسه آوای تمدن نمین از کتابخوانان برتر شهرستان نمین با اهدای لوح تقدیر و جوایز تقدیر بعمل آمد. برگراری نمایشگاه آثار نویسندگان شهرستان در حاشیه نماز جمعه از دیگر برنامه های اجرایی بود