نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از تامین بودجه برای اتمام عملیات بهسازی و ساماندهی رودخانه نوران‌چای اردبیل خبر داد

به گزارش تایماز نیوز، علی نیکزاد در بازدید از عملیات بهسازی رودخانه نوران‌چایی حدفاصل آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران، افزود: برای تامین اعتبار لازم جهت ساماندهی و بهسازی رودخانه نوران‌چایی که از مطالبات مردمی بود تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید حل مشکلات و مطالبات مردم در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه شهری در اولویت باشد، تصریح کرد: رسیدگی به مناطق محروم شهر گامی برای توسعه شهری است و توسعه شهر باید به صورت متوازن صورت گیرد.

ساماندهی ۸ کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران‌چای

در ادامه شهردار اردبیل از ساماندهی و بهسازی ۸ کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران‌چای اردبیل، از آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران خبر داد و گفت: برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: رودخانه نوران‌چای ۴۸ کیلومتر شاخه اصلی دارد که ۸ کیلومتر شاخه اصلی آن از آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران، در محدوده شهری واقع شده است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه این پروژه از سال‌های گذشته راکد مانده بود که تلاش کردیم با فعال‌سازی دوباره عملیات اجرایی گامی برای توسعه شهر در محلات ۱۳ گانه و به‌ویژه مناطق محروم برداریم، تصریح کرد: قسمت عمده پنج راهی تا شهرداری منطقه ۴ خیابان میراشرف نیمه تمام رها شده بود.

صفری با بیان اینکه ساماندهی این رودخانه از مطالبات چندین ساله و به‌حق مردم منطقه بود،  ادامه داد: ساماندهی این رودخانه اقدامی جهت جلوگیری از ورود فاضلاب شهری و از بین رفتن بوی نامطبوعی است که اهالی را به شدت اذیت می‌کرد، بنابراین جهت رفع مشکلات همشهریان با اتخاذ تمهیدات لازم تلاش می‌کنیم، عملیات اجرایی این پروژه را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

ساماندهی ۸ کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران‌چای

  • منبع خبر : مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل