شهردار اردبیل از تامین اعتبار تملک باغ حدفاصل میدان بسیج و ارتش خبر داد و گفت: این باغ در قالب باغ مشاهیر بدون تغییر کاربری تحویل شهروندان می‌شود.

تایماز نیوز| محمود صفری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با آیت الله دکتر سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)؛ اظهار کرد: شهرداری اردبیل اعتبار لازم جهت تملک باغ حدفاصل میدان بسیج و ارتش را تامین کرده و تلاش ما بازگشایی باغ بدون تغییر کاربری در قالب باغ مشاهیر است.

وی با اشاره به بلاتکلیفی ۹ ساله‌ی طرح تفصیلی شهر اردبیل، افزود: این طرح که یکی از نیازمندی‌های اردبیل بود طی مدت ۲ سال انجام شد، طرح با اولویت مناطق محروم، جمعیت، کاربری عمومی و فضای سبز و آموزشی تهیه شده است.

شهرداری مجوزی برای ساخت‌وساز اطراف شورابیل صادر نمی‌کند

شهردار اردبیل اضافه کرد: هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت‌وساز در اطراف شورابیل قابل قبول نبوده و شهرداری مجوز ساخت‌ساز را نخواهد داد.

صفری با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهر اردبیل طی سال گذشته، افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر اردبیل ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و تقویت اتاق کنترل ترافیک در نظر گرفته شد، همچنین پارک حاشیه‌ای در جهت کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود.

وی از احداث زمین چمن فوتبال در مجاور تولیدات گل و گیاه شهرداری خبر داد و گفت: این زمین ضمن استفاده‌ی عموم، به عنوان زمین چمن فوتبال اختصاصی باشگاه فوتبال شهرداری جهت حمایت از تیم فوتبال شهرداری انجام می‌شود؛ همچنین خوشبختانه تیم فوتبال شهرداری فوق در لیگ دسته سه کشور حضور خواهد داشت.

شهردار اردبیل به حوزه سرمایه‌گذاری که اقتصاد شهرداری‌ها محسوب می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری اردبیل ۷۰۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی در دست اجرا دارد که در سال‌های آینده درآمد پایدار شهری را تضمین خواهد کرد.

پیشرفت ۲۵ درصدی پل بسیج اردبیل

صفری بیان کرد: پل بسیج به طول کیلومتر با۷۰۰ میلیارد‌ تومان اعتبار به عنوان بزرگترین پروژه مدیریت شهری شمال‌غرب کشور به طول ۸ کیلومتر با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که ضمن تکمیل کمربندی دوم اردبیل نقشی مهم در کاهش ترافیک مرکز شهر خواهد داشت.

وی افزود: ۵ دستگاه ماشین‌آلات آسفالت، ۱۸ دستگاه لودر، ۶۰ دستگاه اتوبوس جهت الحاق به ناوگان حمل‌ونقل شهری و ۱۱ دستگاه ون توسط شهرداری خریداری شده است.

توسعه فضای سبز شهری در تمام مناطق شهر مدنظر است

شهردار اردبیل به اقدامات حوزه فضای سبز اشاره کرد و گفت: در جهت توسعه فضای سبز شهری احداث پارک‌های مختلف در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار گرفت که احداث و تحویل پارک ۳هکتاری شهدای بعثت، احداث پارک ۶ هکتاری شهدای میراشرف و پارک ۴هکتاری خانواده شورابیل از جمله اقدامات است.

صفری تصریح کرد: احداث درمانگاه شهرداری اردبیل در محله گلمغان و فرهنگسرای شهدای چالدران در محله ملایوسف از محل بازآفرینی شهری از دیگر اقدامات شهرداری در مناطق کم‌برخوردار بود‌.

ساماندهی وانت‌بارها شعار نیست

وی از عزم جدی شهرداری در خصوص ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش سخن گفت و تصریح کرد: ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش که یکی از مطالبات شهروندان نیز است انجام خواهد شد.

شهرداری ادامه داد: تعداد و اطلاعات تمامی وانت‌بارهای میوه‌فروش آغازی برای ساماندهی بود که در مرحله دوم‌، با تعیین مکان‌ها از شورای ترافیک شهرستان اقدام به اخذ مجوز کرده‌ایم.

صفری افزود: ۱۰۵ میلیارد‌ تومان اعتبار جهت تملک زمین‌های اطراف پل نیایش به‌سمت شهرک ساحلی پرداخت کردیم تا بازگشایی و اتصال شهرک ساحلی به پل نیایش و میدان موذن زاده را آغاز کنیم که هم اکنون پل نیایش با بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله آسفالت‌ریزی نهایی قرار دارد. همچنین بازگشایی خیابان ۴۵ متری امامزاده سید صدرالدین(ع) نیز انجام می‌شود.

پایان خبر