مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از تحویل بیش از 126 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به جایگاههای سوخت CNG استان در شش ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش تایماز نیوز، میر سعید سید متین مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه جایگزینی  گاز طبیعی با سوخت های فسیلی علی الخصوص در صنعت حمل و نقل یکی از راهکارهای برون رفت از بحران های زیست محیطی در شهرهای پرجمعیت می باشد ؛ توضیح داد: اتومبیل ها منبع اصلی آلودگی در شهرهای پرجمعیت هستند و سهم بخش حمل و نقل در انتشار آلاینده ها در شهرها حدود ۷۰ درصد هست که این سهم نیز عمدتاً ناشی از مصرف سوخت های فسیلی می باشد.

وی در ادامه جایگزینی گاز طبیعی در استان را یکی از رویکردهای صنعت گاز عنوان نموده و می افزاید: رویکرد دولت در جایگزینی گاز طبیعی به جای سوختهای فسیلی در صنعت حمل و نقل قطعاً علاوه بر کاهش آلودگی های زیست محیطی فواید متعددی را برای کشور به همراه داشته است که کاهش واردات بنزین، کاهش هزینه های دولت در بخش حمل و نقل و … نمونه ای از این فواید این طرح می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ، توزیع ۱۲۶ میلیون و ۵۴۹ هزار متر مکعب گاز طبیعی به جایگاههای CNG استان را گام مهّمی در تحقق اهداف زیست محیطی برشمرد و گفت: از این میزان گاز تحویلی، بیش از ۱۱۴ میلیون متر مکعب مربوط به جایگاههای داخل شهری و بیش از ۱۲میلیون متر مکعب مربوط به جایگاههای بین راهی می باشد که نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته به میزان ۴ درصد افزایش داشته است.

سید متین در پایان توسعه کمی و کیفی جایگاههای سوخت گاز طبیعی را یکی  از اهداف استراتژیک صنعت گاز در بخش حمل و نقل دانسته و ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ جایگاه CNG در استان در امر توزیع گاز فعالیت دارند که از این تعداد ۲۴ جایگاه دو منظوره و ۴۶ جایگاه تک منظوره هستند.

تر مکعب گاز طبیعی به جایگاههای سوخت CNG در شش ماهه نخست سالجاری تحویل داده شد

 

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل