سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از مشارکت ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر در آبان ماه سال‌ جاری در برنامه‌های ورزش همگانی این استان خبر داد.

به گزاش پایگاه خبری تایماز نیوز، اکبر ورودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه‌های ورزش همگانی و روستایی استان اردبیل در آبان ماه ۱۵ هزار و ۵۰۱ نفر در بخش مردان و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر در بخش بانوان مشارکت داشتند.

وی افزود: همایش پیاده روی، ورزش صبحگاهی، کوه روی و کوه پیمایی، دوچرخه‌سواری، اجرای همایش ها و جشنواره های ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی در محلات و بین کارکنان، برنامه‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی و دو چرخه سواری و گلگشت ها از جمله برنامه هایی است که توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی استان اجرا شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: برگزاری هفت برنامه پیاده روی با مشارکت بیش از ۸۰۰ نفر، ۵۹ مورد کوه روی و کوهپیمایی با مشارکت بیش از ۷۰۰ نفر، ۱۹ مورد دوچرخه سواری و ۲۱ برنامه گلگشت خانوادگی، برگزاری ۳۷ مسابقه ورزشی محلات و ۱۱ مسابقه کارکنان، برگزاری ۵۳۲ مورد ورزش صبحگاهی و همگانی با مشارکت بیش از ۶ هزار نفر، برگزاری ۱۱۸ مسابقه ورزشی مختلف، برگزاری بیش از ۹ همایش و جشنواره ورزشی با مشارکت ۶۳۰ نفر از جمله آنهاست.

او بیان کرد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی ، برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی و ورزشی از دیگر فعالیت‌های تئوری و عملی گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان اردبیل در این مدت بوده است.

ورودی توسعه ورزش همگانی را از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد و اضافه کرد: البته این به معنای بی توجهی به ورزش حرفه ای و قهرمانی نیست.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.