مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل ضمن اعلام خبر فوق افزود: از زمان آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و 151 خودرو در سطح منطقه دو گانه سوز شد.

تایماز نیوز| سید حجت مدنی مدیر منطقه در این باره گفت: تاکنون پنج هزار و ۹۷۰ دستگاه خودرو در سامانهGCR.NIOPDC.IR  برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۱۵۱دستگاه خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۱۹ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدنی افزود: براساس مصوبه جدید شورای اقتصاد، این مجوز به وزارت نفت داده شده است که مخازن تاکسی‌های فرسوده به صورت رایگان تعویض شود ومالکان خودروهای گازسوز که تاریخ انقضای مخزن آنها فرارسیده (۱۵ سال سن) می‌توانند با مراجعه به سایت  GCR.NIOPDC.IR برای تعویض مخزن خود ثبت‌نام و پس از دریافت نوبت از نزدیک‌ترین کارگاه، مخزن خودرو خود را تعویض کنند.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به اینکه طرح تعویض مخازن فرسوده از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود، گفت: این طرح به‌صورت کاملاً رایگان و از محل مصوبه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اجرایی شده است و کارگاه‌ها حق دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای برای تعویض مخزن ندارند.

وی خاطر نشان کرد: دوگانه سوز کردن خودرو یکی از راه‌های موثر در کاهش مصرف سوخت و آلودگی شناخته شده و یکی از سالم‌ترین سوخت های رایج در تمام جهان می‌باشد