بی‌توجهی به مقررات و ایمنی راه‌ها عامل حوادث رانندگی در اردبیل است اردبیل- ایرنا- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و فقدان ایمنی راه‌ها و جاده‌های درون شهری و برون شهری از عوامل مهم و اصلی در وقوع سوانح رانندگی است. به گزارش ایرنا، […]

بی‌توجهی به مقررات و ایمنی راه‌ها عامل حوادث رانندگی در اردبیل است

اردبیل- ایرنا- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و فقدان ایمنی راه‌ها و جاده‌های درون شهری و برون شهری از عوامل مهم و اصلی در وقوع سوانح رانندگی است.

به گزارش ایرنا، مرتضی طاهری‌فرد روز دوشنبه در نشست پیشگیری از تصادفات رانندگی اظهار کرد: رانندگی پرخطر و هیجانی  از سوی برخی از جمله علت‌های مهم بروز سوانح است و از این رو با رانندگانی که بدون رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی موجب به خطر افتادن جان و مال سایر شهروندان می‌شوند، مطابق با قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: ایمنی راه‌ها و جاده‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای در این میان برخوردار است و با توجه به اینکه وقوع تصادفات به صدمات و خسارات جبران ناپذیری به خانواده‌ها منجر می‌شود، دستگاه قضایی به جد پیگیر مباحث مربوط به ایمن‌سازی جاده‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: در راستای عملیاتی شدن طرح کاهش تصادفات منجر به فوت، پیشرفت برنامه‌های پیشگیرانه مانند رفع نقاط حادثه‌خیز، به‌روز رسانی دوربین‌های مداربسته، تشکیل بانک جامع اطلاعات رانندگان پرخطر، طرح توسعه بزرگراه‌ها، تامین روشنایی جاده‌ها، نصب علائم، خط‌کشی و سرعت‌گیرها باید به جد پیگیری شود.

بنابر اعلام مراجع رسمی، ۲۵۶ نفر در سال گذشته و ۱۵۱ نفر در نیمه نخست سال‌جاری بر اثر سوانح رانندگی درون شهری و برون شهری در استان اردبیل جان خود را از دست داده‌اند.

نبستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن از صندلی ایمنی کودک، استفاده نکردن کلاه ایمنی از سوی راکبان وسایل نقلیه دوچرخه، سرعت بالا، استفاده از تلفن همراه،، مصرف الکل، مواد روانگردان و داروهای خواب‌آور، دیده نشدن عابران پیاده در شب، خستگی و خواب آلودگی از جمله مهمترین عامل تصادفات رانندگی منجر به فوت و مصدومیت در این استان اعلام شده است.