به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، قبل ازظهر امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مراسم تجلیل از خادمان سلامت در پناه قرآن به همت دادگستری کل استان و با مشارکت شهرداری و شورای شهر اردبیل در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار شد. در این مراسم که رئیس […]

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، قبل ازظهر امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مراسم تجلیل از خادمان سلامت در پناه قرآن به همت دادگستری کل استان و با مشارکت شهرداری و شورای شهر اردبیل در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم که رئیس کل دادگستری استان، دادستان اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، شهردار اردبیل، مدافعان و خادمان سلامت و تنی چند از مسئولین حضور داشتند دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان ضمن تجلیل از مدافعان سلامت گفت: هدف از برگزاری این مراسم، تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی و تلاشهای ایثارگرانه و فداکارانه مدافعان و خادمان سلامت است که به تاسی از شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و مدافعان حرم، در راستای صیانت از سلامتی مردم تلاش می نمایند و دستگاه قضایی استان در کنار تکالیف ذاتی خود، توجه به مقوله فرهنگ و قدرشناسی از اینگونه اقدامات را در برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: تیم درمان و پزشکان و پرستاران در این مدت، تکلیفی به مراتب سنگین تر از وظیفه و توانایی خود بر عهده گرفته و جانانه به سرمنزل مقصود رساندند و در مقابل شهدایی که در این راه تقدیم میهن عزیز اسلامی شد و تلاشهای ایثارگرانه مدافعان سلامت، سر تعظیم فرود می آوریم.

دکتر عتباتی با اشاره به اینکه در این زمینه علاوه بر کادر درمان و دانشگاه، برخی سازمان‌ها و نهادها نیز نقش مهمی داشتند از حمایت ها و پشتیبانی های استانداری، مدیریت شهری و شورای شهر، فعالین آرامستانها و سایر ارگانهای مرتبط قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان، طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را جزو بارزترین طرحها دانست و اظهار داشت: مشارکت سپاه، بسیج، نیروهای جهادی و پشتیبانی های مردمی توانست در مدیریت، کاهش و کنترل این بیماری موثر باشد.

دکتر حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز ضمن تجلیل از سازمانها و نهادهایی که در طول ۱۵ ماه گذشته، دانشگاه را یاری کردند، گفت: اگر همکاری و همدلی مجموعه سازمانها نبود در این خیزهای بیماری دچار مشکلات جدی می شدیم.

وی تصریح کرد: در خیز چهارم بیماری، آخرین استانی بودیم که وارد خیز شدیم و اولین استانی هستیم که سیر نزولی بیماری را شاهد هستیم و در این هفته شاهد ثبات نسبی بیماری در استان می باشیم.

دکتر حبیب زاده با اشاره به شروع واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ به بالا در استان بیان داشت: امیدواریم با ورود واکسن تولید داخلی بتوانیم تا انتهای تابستان افراد بیشتری ‌که در معرض خطر هستند واکسینه کنیم.