با حضور علي ميثاقي مشاور امور مجلس و فرهاد اصل ايراني فام مدير حقوقي و امور قراردادهاي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران، مشكلات چند واحد توليدي مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفت.

به گزارش تایماز نیوز، در اين نشست كه با حضور نماينده استانداري اردبيل و جمعي از مديران استاني و واحدهاي توليدي در محل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان اردبيل برگزار شد، مشكلات حقوقي چند واحد توليدي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و بر استفاده از تمامي ظرفيت هاي ممكن براي حل مشكلات آنان تاكيد شد.

در اين نشست، فرهاد اصل ايراني فام مدير حقوقي و امور قراردادهاي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران بر حل مشكلات واحدهاي توليدي تاكيد كرد و افزود: رویکرد و هدف اصلي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران در راستاي حمايت از کارآفرینان و فعالیت های توليدي و صنعتي است و این سازمان از سرمایه گذاری های مشروع با هدف ایجاد تولید و اشتغال حمایت خواهد كرد.

وی با تاکید بر شناسایی و اصلاح قوانین و مقررات بازدارنده تولید و سرمایه گذاری در شهرک‌هاي صنعتي، اظهار داشت: وضع قوانین حمایتی در راستای حمایت از سرمایه گذاران و تحقق تولید ملي و اشتغال پایدار در دستور‌کار این سازمان قرار گرفته و گام‌های موثری نيز در اين جهت برداشته شده است.

مدير حقوقي و امور قراردادهاي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با بيان اينكه استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي ممكن براي حل مشكلات سرمايه‌گذاران امري ضروري و اجتناب‌ناپذير است، افزود: سازمان صنايع كوچك با استفاده از تمامي امكانات و ارائه بسته هاي حمايتي مختلف تلاش مي كند تا محيط مناسبي را در شهرك‌هاي صنعتي براي فعالان اقتصادي فراهم كند كه البته با توجه به اختيارات قانوني، ممكن است حل مشكلات برخي از واحدهاي توليدي نيازمند طرح و بررسي در بسترهاي استاني و ملي باشد.

وی با بیان اینکه این سازمان به شدت با سفته بازان و دلالان برخورد قانونی خواهد كرد، تصریح کرد: براي جلوگيري از هرگونه رانت و سفته بازي در شهر‌ك‌هاي صنعتي، قراردادهای راکد پیوسته مورد پایش و بررسی اين سازمان قرار گرفته و با طرح اين قراردادها در جلسات هیات حل اختلاف و داوری، قراردادهایی که امکان اجرایی نداشته باشند پس از طی مراحل قانونی، فسخ و خلع ید شده و در اختيار سرمايه گذاران واقعي قرار داده خواهد شد.

در اين نشست، علي ميثاقي مشاور امور مجلس سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران اظهار داشت: با تعامل بين سازمان‌ها و ارگان‌ها تلاش مي كنيم تا مشكلات واحدهاي توليدي به نحو مطلوبي برطرف شود.

ميثاقي هدف از برگزاري اين جلسات را بررسي و حل مشكلات سرمايه گذاران برشمرد و افزود: برخی از واحدهاي توليدي در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه هستند که مسائل پيوسته مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهاي مناسب برای باز کردن گره‌های احتمالی ارائه می‌شود.

وي به نقش مهم سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران براي حمايت از توليد و اشتغال خبر داد و افزود: اين سازمان همسو با اهداف دولت خدمتگزار و در راستاي خط مشي وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می‌کند تا با فراهم كردن شرایط مناسب، فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در كشور را تسهيل و مهيا كند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در اين نشست مشترک گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های مهم و جدی این شرکت کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی است که تلاش می کنیم با حمایت مدیران استانی و ملي، به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

وي افزود: مشکلات سرمايه گذاران در اين جلسات مورد بحث و بررسي قرار گرفته و در راستاي رونق بخشی به واحدهای توليدي و به منظور حل مشكلات و تامین نيازهاي سرمايه گذاران، تصميمات مناسبي اتخاذ مي شود.

اهلي شهرک‌های صنعتی را اصلی ترین ابزار توسعه و اولین محل ورود سرمایه گذاران به استان برشمرد و افزود: شركت شهرك‌هاي صنعتي به عنوان يك سازمان توسعه اي، نقش محوري و اساسی در توسعه صنعت استان دارد که این نشان از لزوم توجه هرچه بیشتر به توسعه و تامين زيرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی دارد.

شايان ذكر است در اين نشست، مديركل منابع طبيعي استان، مدير امور اراضي استان و نماينده استانداري اردبيل در حوزه سرمايه گذاري نيز حضور داشتند.

  • منبع خبر : روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان اردبيل