یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ساماندهی قراردادهای شرکتی کارگری از مجلس خواست که به حمایت از حقوق کارگران توجه لازم را داشته باشد. به گزارش ایسنا، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مقاوله‌نامه بازرسی کار در مجلس در تذکر شفاهی عنوان کرد: […]

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ساماندهی قراردادهای شرکتی کارگری از مجلس خواست که به حمایت از حقوق کارگران توجه لازم را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مقاوله‌نامه بازرسی کار در مجلس در تذکر شفاهی عنوان کرد: امروز این مقاوله‌نامه با هدف حفاظت از کارگران در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی می‌باشد. این در حالی است که حقوق کارگر در ادارات و شرکت‌های دولتی رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: این روزها طرحی برای حمایت از حقوق کارگران در حوزه ساماندهی قراردادهای شرکتی و کارگری در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی می‌باشد. برای حفظ شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع اساسی در مجلس پرداخته شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این شرایط برخی کارگران حتی مبلغ حداقل قانون کار را هم دریافت نمی‌کنند. در حوزه اقسام قراردادها در حق کارگران ظلم می‌شود.

بدری در پایان اضافه کرد: ما باید به ساماندهی بکارگیری کارگران توجه کنیم و موضوع کارگری را در ادارات دولتی به صورت رسمی و پیمانی مورد توجه قرار دهیم. در برخی دستگاه‌ها در حق کارگران اجحاف می‌شود. اگر دولت به این موضوع رسیدگی نکرد کمسیون اجتماعی آن را به سرانجام برساند.