مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مودیان حقیقی و حقوقی که تا پایان بهمن سال جاری نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد.

تایماز نیوز/ داریوش سرخانی مقدم در نشست خبری افزود: این بخشودگی برای اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در برای اشخاص حقوقی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای هر دوره به استان ها تفویض شده است.

 لازمه اعمال بخشودگی پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا پایان بهمن‌ ماه امسال است

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: لازمه اعمال این بخشودگی پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا پایان بهمن‌ ماه امسال است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: ۷۳ درصد اردبیلی‌ها در پرداخت مالیات خود با رضایت کامل عمل کرده و تمکین مالیاتی را انجام می‌دهند.

داریوش سرخانی مقدم اظهار کرد: بیش از ۹۸ هزار نفر از مودیان مالیاتی در استان اردبیل شناسایی شده اند که مالیات ۶۵ هزار نفر از این تعداد صفر است.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب ارائه فرم تبصره ماده ۱۰۰ در مجموع ۷۳ درصد مودیان مالیاتی استان اردبیل از پرداختی خود رضایت داشته و با تمکین مالیاتی تلاش می‌کنند تا به حق و حقوق بیت المال پایبند باشند.

رضایت ۷۳ درصد مودیان مالیاتی استان اردبیل از پرداختی خود

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: این میزان رضایت در بین دستگاه‌های اجرایی بی نظیر است و عمده خدمات ارائه شده نیز به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام شده و ما بر اساس مستندات دقیق سعی می‌کنیم مالیات‌ها را محاسبه و از مودیان دریافت کنیم.

سرخانی مقدم درآمد مالیاتی استان اردبیل را در سال گذشته یک هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ مالیات مستقیم و ۷۵۰ میلیارد تومان نیز مالیات غیرمستقیم و از محل ارزش افزوده بوده است.

وی ادامه داد: مالیات پرداختی اشخاص حقیقی شامل شرکت‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان بوده و مالیات حقوق کارکنان و بخش دولتی و عمومی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد و دریافت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل تصریح کرد: صاحبان مشاغل نیز به تعداد ۷۷ هزار و ۹۷۰ مودی مالیاتی ۲۲۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و مابقی مالیات‌های اخذ شده نیز از سرفصل‌های دیگر نظیر نقل و انتقالات بوده است.

سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده دریافت شده است

سرخانی مقدم اظهار کرد: سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده دریافت شده و عمده آنها در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای استان ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان وصولی مالیات پیش بینی شده که در سال جاری تاکنون ۷۴۰ میلیارد تومان وصولی مالیات را شاهد بودیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه عمده شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ استان پرداختی مالیات خود را در استان انجام داده اند، گفت: عمده مالیات شرکت‌های بزرگ شمال استان نیز به صورت قانونی وصول شده است.

۸ درصد وصولی مالیات‌ها استان  از سوی جامعه پزشکان انجام شده است

سرخانی مقدم به آخرین وضعیت پرداختی مالیات پزشکان نیز اشاره کرد و افزود: بالاترین آمار وصولی مالیات به میزان ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به پزشکان است که در مجموع ۸ درصد وصولی مالیات‌ها در استان اردبیل از سوی جامعه پزشکان انجام شده است.

وی الزام پزشکان را به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یادآور شد و بیان کرد: اکثر پزشکان به این دستگاه‌ها مجهز هستند و ما سعی می‌کنیم درآمد آنها را مبنای محاسبه مالیاتی قرار داده و با بررسی حساب‌های تجاری آنها مبنای محاسبه مالیاتی را به صورت دقیق انجام دهیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل تصریح کرد: هموطنان در صورت مشاهده تخلف در حوزه مالیاتی در صنوف مختلف می‌توانند با مراجعه به سامانه «سوت زنی» گزارش خود را ارائه کنند.

تا آخر سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۳۷ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان اردبیل توزیع شده است

سرخانی مقدم گفت: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده که نیمه دوم سال ۸۷ بوده تا آخر سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۳۷ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان اردبیل توزیع شده است

وی ادامه داد: ۴ درصد این مبلغ به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده و در سه ماهه امسال نیز ۱۲۱ میلیارد تومان توزیع شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل سهم توزیع این منابع را در تکمیل پروژه‌های عمران شهرداری یادآور شد و بیان کرد: شهرداری در تکمیل پروژه‌های عمرانی نظیر پل قدس، پل شهید سلیمانی، نیایش، رنگ آمیزی معابر، بهسازی آرامستان ها و … از این منابع استفاده کرده است.