معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جریان بازدید از شهرک صنعتی اردبیل(۲): با تامین اعتبارات، زیرساخت‌های لازم در شهرکهای صنعتی فراهم می شود معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: یکی از زمینه های حضور سرمایه گذاران، ایجاد زیرساختهای مناسب در شهرکهای صنعتی است که تلاش می کنیم با تامین اعتبارات لازم، زمینه حضور سرمایه […]

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جریان بازدید از شهرک صنعتی اردبیل(۲):
با تامین اعتبارات، زیرساخت‌های لازم در شهرکهای صنعتی فراهم می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: یکی از زمینه های حضور سرمایه گذاران، ایجاد زیرساختهای مناسب در شهرکهای صنعتی است که تلاش می کنیم با تامین اعتبارات لازم، زمینه حضور سرمایه گذاران در استان را فراهم کنیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل، یاسر عبدالهی در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و پروژه های در دست اجرای شهرک صنعتی اردبیل(۲) اظهار داشت: در شهرکهای صنعتی، زیرساختهای مناسب برای آغاز فعالیت های تولیدی مهیا شده است که این امر زمینه ساز استقبال روز افزون سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی شده است.
وی ضمن تاکید بر آغاز عملیات آماده سازی فاز سوم شهرک صنعتی اردبیل(۲) افزود: خوشبختانه در سال های اخیر، سرمایه گذاران زیادی در شهرکهای صنعتی حضور یافتند که این موضوع سبب شده است تا اراضی آماده واگذاری در شهرک صنعتی اردبیل(۲) به اتمام رسد و آماده سازی اراضی بایر یکی از ضروریات توسعه صنعت استان باشد.
عبدالهی با اشاره به برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی برای شروع عملیات اجرایی فاز سوم شهرک صنعتی اردبیل(۲) تصریح کرد: استانداری اردبیل از تمامی ظرفیت های خود برای اجرای این پروژه عظیم استفاده خواهد کرد.
وی همچنین در جریان بازدید از اجرای پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل(۲) خاطر نشان کرد: خوشبختانه اجرای این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، با سرعت بسیار مناسبی در حال اجراست و تاکنون هزینه ای بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است که ادامه این پروژه به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد که تلاش می کنیم از طرق مختلف، منابع مورد نیاز را تامین کنیم تا این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری رسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در خصوص بازدید از چند واحد تولیدی این شهرک صنعتی اظهار داشت: خوشبختانه طی بازدیدی که امروز از سه واحد تولیدی به عمل آمد شاهد تلاش و کوشش این واحدهای صنعتی برای افزایش تولید و اشتغال بودیم که مقرر گردید در جهت رفع مشکلات آنان پیگیری های لازم صورت پذیرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل در این بازدید گفت: عملیات آماده سازی ۶۰ هکتار از فاز سوم شهرک صنعتی اردبیل(۲) برای تامین زمین واحدهای کوچک با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال پیمان سپاری و در شرف عقد قرارداد است که مسلماً اجرای این پروژه عظیم نیازمند تامین اعتبارات از محل منابع استانی و ملی دارد.
محمد اهلی اشاره ای هم به بلوک سرمایه گذاری خارجی کرد و افزود: این بلوک برای سرمایه گذاری های بزرگ استان آماده می شود که تاکنون چند سرمایه گذار بزرگ و مطرح برای حضور در این بلوک از شهرک اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: در حال حاضر پروژه های متعددی در شهرک صنعتی اردبیل(۲) در حال اجراست که تلاش می شود با تامین اعتبارات مناسب و ایجاد زیرساختهای لازم، در جهت افزایش رضایمندی واحدهای تولیدی حرکت کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل در این بازدید، بر پیگیری های این شرکت برای حل مشکل پسماند واحدهای سلولزی خبر داد و افزود: با همکاری سازمان صمت و محیط زیست استان، چندین نقطه برای دفع پسماند در نظر گرفته شده است که در صورت تایید نهایی، مشکل دفع پسماند واحدهای سلولزی مرتفع خواهد شد.
بازدید از واحدهای تولیدی اورال چوب، زرین سنگ حویق و گروه صنعتی آرتاویل و همچنین پروژه های در دست اجرا از جمله بازدیدهای معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در شهرک صنعتی اردبیل(۲) بود.