در راستای ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک، جواد مینوئی نماینده دادگستری اردبیل به همراه اکیپ تلفیقی تشکیل شده دستگاههای مربوطه از دفاتر مشاورین املاک شهرستان اردبیل بازدید کرد.

تایمازنیوز/ این بازرسی در قالب گشت های تخصصی و با حضور نمایندگان دستگاههای متولی از اول سال جاری انجام و مقرر گردید به صورت فصلی و مستمر ادامه داشته و موضوعات و مشکلات این صنف رسیدگی و در صورت بروز هر گونه تخلف، از طریق برگه های اخطاریه تذکرات و اقدامات لازم بعمل آیدو نتیجه اقدامات نیز به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال گردد. این بازرسی ها در راستای قانون و به منظور رفع مشکلات مردم و کاهش ورودی پرونده ها از مهمترین اهداف دستگاه قضایی استان بشمار می آید.
به گزارش دبیرخانه ارتقاء آگاهی های عمومی و اطلاع رسانی معاونت، در این بازدید میدانی جواد مینوئی نماینده دادگستری به مهمترین نقایص و معایب مشاورین املاک از قبیل: فاقد مجوز بودن، عدم نصب تعرفه در دید عمومی، عدم ارائه فاکتور حق کمیسیون به مشتری اشاره کرد و افزود در صورت عدم توجه به اخطاریه های قانونی نسبت به پلمپ مشاورین املاک متخلف فاقد مجوز اقدام خواهد شد.
مینوئی افزود: در طول این بازرسی های صورت گرفته پلمب تعدادی از مشاورین املاک فاقد مجوز عمومی و تخصصی بوده است. و به تعدادی از این دفاتر اخطار پلمب داده شده است که در صورت عدم اقدام به مهلت تعیین شده برابر مقررات صنفی با آنها برخورد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: مسئولین اتحادیه مشاورین املاک و خودرو موظفند بطور مستمر به دفاتر مشاورین املاک و خودرو مراجعه و از نزدیک بر عمکرد آنها نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف تذکرات لازم به آنها داده شود و در صورت تکرار تخلف گزارش آن جهت اقدامات بعدی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ارسال نمایند .
نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی از مشاورین املاک در پایان بازرسی از شهروندان خواست تا هر گونه تخلف از ناحیه مشاورین املاک را به به اتحادیه مشاورین املاک واقع در: اردبیل-خیابان سی متری – روبروی بیمارستان آرتا – اول کوچه طوی گزارش نمایند.