نخستین خانه محیط زیست گیلان باحضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان و اداره حفاظت محیط زیست در رودبار افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری  تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ، صبح روز شنبه ٢٠ آذرماه ١۴٠١ مراسم افتتاح نخستین خانه محیط زیست استان گیلان  به مناسبت روز جهانی خاک در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی و هنری  رودبار ، با حضور دکتر زینب کریمی تکرمی معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان ،  دکتر منوچهر  اله بخشی رئیس اداره آموزش و پرورش  رودبار و علی فرهی رئیس و کارشناسان  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار برگزار شد.
در این مراسم که با بازدید از مدارس محله کلشتر نیز همراه بود اجرای کارگاه آموزشی توسط کارشناسان محیط زیست با موضوعیت خاک نیز صورت گرفت. همچنین دانش آموزان برتر  نسبت به ارایه پرده نگار هایی با موضوع محیط زیست اقدام نموده و ضمن برگزاری مسابقه علمی جوایزی نیز به نفرات برتر اعطا گردید.
علی فرهی تکرمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در مراسم  با اشاره به این موضوع که فراهم آوردن فضایی برای حضور جوانان و دانش آموزان با حضور و راهنمایی های کارشناسی در مباحث زیست محیطی می‌تواند در بهبود وضعیت محیط زیست و ارتقای توسعه پایدار کمک کنده باشد و اظهار امیدواری کرد که این مکان میتواند به مرکزی برای جمع آوری ایده ها و راهکارها و اجرای آن در برون رفت از مشکلات مربوط باشد.
وی در ادامه افزود: ایجاد خانه های محیط زیست در مدارس، می توانند موجب افزایش مشارکت دانش آموزان در حفاظت از محیط زیست شوند.
فرهی  با اشاره به رویه سازمان حفاظت  محیط زیست گفت: زمانی که قشر جوان در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را در این خصوص داشته باشند می‌توانند همراه با دستگاه‌ها و نهادهای متولی بسیار تأثیرگذار عمل کنند.
دکتر زینب کریمی معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تقدیر از مسئولین شهرستانی آن اداره و همچنین اداره حفاظت محیط زیست، عنوان نمود در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین اداره کل حفاطت محیط زیست استان و اداره کل آموزش و پرورش تلاش بر تاسیس خانه های محیط زیست با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری  و تحقق اهداف محیط زیستی در سطح مدارس انجام پذیرفت که شهرستان رودبار در این موضوع پیشگام و پیش قدم بوده است.

برای مشاهده فیلم اینجا را کلیک کنید.

 

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان گیلان