رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در روستاها آبادانی و پیشرفت روستا محسوب نمی‌شود و ما با این کار عرصه را برای بومی‌ها تنگ می‌کنیم؛ این در حالی است که روستا محل تولید و پرورش دام و طیور است و اکنون روستاهای ما تبدیل به سکونتگاهی برای افراد غیربومی‌ شده است.

تایماز نیوز/ به گزارش گیل فام / صالح محمدی  با انتقاد از تعریف گستردگی‌های بیش از اندازه در طرح هادی روستاها، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در کنار شورا، دهیاری‌، بخشدار و فرماندار است و در جمع‌بندی طرح هادی از خِرد جمعی بهره می‌برد و تصویری از آینده‌ روستا با نرخ رشد جمعیت کنونی برای سال‌های آینده وجود دارد و بازنگری‌های ۱۰ ساله انجام می‌شود؛ بنابراین ضرورتی برای در نظر گرفتن گستردگی‌های بیش از اندازه در طرح هادی وجود ندارد.

وی افزود: مدیران شهرستانی باید در بخش جذب سرمایه‌گذار برای افتتاح کارخانه، صنایع تبدیلی یا مدرن‌سازی بخش کشاورزی ارتباط‌ موثر ایجاد کنند و موانع را برطرف کرده تا ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد سبز تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: استان گیلان با توجه به ویژگی‌های زیستی و جغرافیایی توانایی تولید غذا را داراست و بنابراین اعتبارات باید به این سمت سرازیر شود.

وی با اشاره به تامین کالاهای اساسی بسیاری از نقاط کشور از سوی کشاورزان و تولیدکنندگان استان گیلان گفت: در بحث مرغ شاهد تاثیر کاهش تولید مرغ استان بر بازار تهران بودیم و بر این اساس انتظار می‌رود که به استان‌های پرپتانسیل نگاه ویژه وجود داشته باشد.

بخشودگی ۲۰ درصدی معوقات کارخانجات چای شمال کشور

محمدی در ادامه از تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بخشودگی ۲۰ درصدی بدهی معوق کارخانجات چای شمال کشور خبر داد و گفت: با طرح پیشنهاد سندیکای چای شمال کشور از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و موافقت استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بخشودگی ۲۰ درصدی بدهی معوق کارخانجات تولید چای شمال کشور تصویب شده و مهلت یک ساله برای پرداخت بدهی در نظر گرفته می‌شود.