"براي جوانان شورآفرين، براي دوستان اميدآفرين و براي دشمنان بيم آفرين است"؛ این کلام بی نظیر از رهبر فرزانه انقلاب ویژگی های نیرویی عظیم را معرفی می کند که در عرصه های مختلف، حضوری عزت آفرین و اثربخش داشته است و تا بدانجا رشد نموده که امیدی برای ملت باشد.

تایماز نیوز / حالا “بسیج”مجموعه الهام بخشی شده که در اخلاق ثروتمندی، در اثربخشی و نفوذ هنرمندی، در اقدام بموقع خردمندی، در دفاع از امنیت قدرتمندی، در رفع مشکلات جراتمندی، در کمک به مظلومان سخاوتمندی، در ایجاد توسعه هدفمندی، در فرهنگسازی علاقمندی، در کار و تلاش سودمندی و در جهاد و پیشرفت هوشمندی را سرلوحه خود قرار داده است، و چه نیروی قابل اتکاء و اعتمادی که اگر به کاری و عرصه ای وارد شود آن را تا رسیدن به هدف نهایی دنبال می کند.

این نهاد که با درنظرگرفتن مولفه های مهم چون فداکاری، مجاهدت، رشادت، صیانت و پاسداشت ارزش های دینی و انقلابی از بدنه مردم پا گرفت، با گذشت بیش از ۴ دهه، امتحان خود را سرافرازانه پس داد و عرصه های اثربخشی خود را در قلمرو جهانی گسترد تا بارقه های امید یک ملت شکل جدی به خود بگیرد.

فرمان “حضرت امام خمینی(ره)” در سال ۱۳۵۸ مبنی بر تاسیس بسیج مستضعفین، دوراندیشی و درایت رهبری انقلاب را ثابت کرد و تاکید “مقام معظم رهبری” برحضور پرشور در همه عرصه ها، نشان داد که وجود بسیج در راستای تحقق آرمان های انقلاب یک ضرورت است.

اکنون نهاد بسیج که آرمان گرایی و معرفت ملی و دینی را به میدان عمل آورده، شجره طیبه‌ای است که در جنگ نرم و تهاجم همه جانبه دشمنان، همچنان استوار در صحنه عمل می کند تا خواب را برای بدخواهان ملت ایران آشفته سازد.

با نقش آفرینی ایثارگرانه بسیج به ویژه در حوزه امنیت و سلامت عمومی کشور که اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و همه گیری کرونا از سال ۱۳۹۸ نمونه هاب بارز آن بود؛ وجود این نهاد مقدس و ترویج روحیه و تفکر بسیجی در خنثی سازی توطئه دشمنان کشور و ملت ایران و برقراری آرامش عمومی بیش از گذشته احساس می‌شود.

در شرایط حساس کنونی که نظام و ملت ایران در جنگ ترکیبی تمام عیار، زیر فشار ناجوانمردانه تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی قرار دارد و غربی ها میلیاردها دلار هزینه می کنند تا از طریق دگرگونی فرهنگی، شبهه سازی دینی و یاس آفرینی، نوجوانان و جوانان را از انقلاب و مردم جدا کنند، تکیه بر تفکر ارزنده بسیجی راهکاری موثر برای خنثی نمودن توطئه‌ها است تا، میهن و مردم عزیزمان با قدرت نمایی واقعی و اقتدار نیروهای مسلح و اتحاد و انسجام ملی، از گزند آسیب ها و نقشه های شوم در امان بماند.

معرفت، ایمان، عشق، وفاداری، اخلاص، فداکاری، مسئولیت‌پذیری، دلسوزی، خلاقیت، نوآوری، خودباوری، تسلط، اشتیاق، پشتکار، شهامت، شور، شعور، هدفمندی، دادگری، پیشرفت، هوشمندی، تمرکز، فراگیری، مهارت افزایی و تخصص گرایی نکات برجسته ای از ویژگی های شاخص تفکر بسیجی می باشد که این نیروی بزرگ را به امید ملت و کابوس دشمنان ایران تبدیل کرده است.

کوتاه سخن اینکه، بسیج سرمنشأ خیر و برکت و خدمات ارزنده برای این دیار رنج کشیده بوده و بروز و ظهور بالندگی نسل‌ جوان در پاسخ به الزامات ایران قوی با امیدآفرینی را پیشرانی می کند تا این ویژگی با جهاد تبیین و عملگرایی، مطابق با راهبردهای گام دوم انقلاب برای تحقق هدف های متعالی و الهی همچون چشمه امید، جاری باشد.