مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل خبر داد: کلیه مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز/ مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه کلیه مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند گفت: این مشاغل در صورت عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پذیرنده بانکی، مشمول جرایم و مجازاتهای مقرر در قانون مالیات های مستقیم خواهند شد.

 داریوش سرخانی مقدم اظهار داشت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، کلیه مشاغل پزشکی در سطح کشور مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی شدند و عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پذیرنده بانکی (پوز) یا هر گونه درخواست غیرموجه از قبیل دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایرین، مشمول جرایم و مجازاتهای مقرر در قانون مالیات های مستقیم خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخورد با جرایم مالیاتی در کلیه اصناف یک مطالبه عمومی شهروندان است گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با جدیت پیگیر مطالبات مردمی است.

سرخانی مقدم با اشاره به سامانه های سوت زنی سازمان مالیاتی گفت: از شهروندان عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نسبت به معرفی فرد متخلف و اعلام شماره حسابهایی که وجوه به آنها واریز شده اقدام کنند، همچنین مردم می توانند شیوه های فرار مالیاتی را از طریق سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۵ به سازمان امور مالیاتی کشور اطلاع دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل، سوت زنی مالیاتی را یکی از ابزارهای مهم اجرای عدالت مالیاتی و شفاف سازی دانست و گفت:: شهروندان عزیز می توانند با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی intamedia.ir در قسمت ویژه «سوت زنی» و یا از طریق مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ گزارش های خود را درخصوص فرار مالیاتی ارسال نمایند.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل