مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، نصب پلاک شناسه ملی در آسانسورها الزامی است.

به گزارش تایماز نیوز، هاشم علایی در نشست با کارشناسان استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به لزوم امکان ردیابی تأییدیه‌های ایمنی آسانسور توسط مالکان و بهره‌برداران آسانسور، اطلاع از آخرین وضعیت آسانسورها در سراسر کشور و ایجاد بستر مناسب در انجام بازرسی اولیه و ادواری سالیانه آنها، نصب پلاک شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور الزامی است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور پس از ثبت درخواست بازرسی و در فرآیند استانداردسازی و اخذ تأییدیه ایمنی از شرکت بازرسی فنی، تأیید صلاحیت شده سازمان و دریافت شناسه ملی آسانسور مربوط از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور باید نسبت به تهیه و نصب این پلاک در داخل کابین آسانسور اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: مطابق فرمت جدید اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، پلاک شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور نصب شده در داخل کابین‌ها باید حاوی نشان استاندارد ملی ایران بوده و از ابتدای دی ماه سال‌جاری نصب پلاک در قالب جدید الزامی است.

علایی افزود: مسئولیت نصب پلاک شناسه ملی آسانسور در طول اجرای قرارداد بر عهده «شرکت سرویس و نگهدار» است و این شرکت موظف شده است در صورت مخدوش شدن و یا برداشته شدن این پلاک‌ها در طول اجرای قرارداد نسبت به نصب مجدد آنها در کابین اقدام کند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال شناسه ملی آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از نام شرکت نصاب، شرکت بازرسی‌کننده، تاریخ آخرین تأییدیه بازرسی آسانسور و تاریخ انقضای گواهینامه ایمنی آسانسور خود مطلع شوند.