اقدامات آمریکا در دریای سرخ چه آثاری برای اروپا به دنبال دارد؟

  پرینت
اقدامات آمریکا در دریای سرخ چه آثاری برای اروپا به دنبال دارد؟
شناسه خبر : 17127 | تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
از آغاز حمله وحشیانه اسرائیل به غزه، یمن دوشادوش مردم غزه ایستاده و واضح ترین بخش آن حمله به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ برای ایجاد فشار بر رژیم غاصب صهیونیستی بود.

تایماز نیوز| به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ از آغاز حمله وحشیانه اسرائیل به غزه، یمن به عنوان قسمتی از محور مقاومت دوشادوش مردم غزه ایستاده و از آنها حمایت جدی نمود که واضح ترین بخش آن حمله به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ برای ایجاد فشار بر رژیم غاصب صهیونیستی بود.

حملات یمنی ها در دریای سرخ و باب المندب فقط به کشتی‌های تجاری اسرائیلی و مرتبط با آن بود و دیگر خطوط کشتیرانی و کشتی‌های تجاری مشغول عبور و مرور امن از تنگه باب‌المندب هستند. در حقیقت علیرغم حملات انصارالله عبور و مرور کشتی‌ها در این منطقه ماه جاری کاملا باثبات بود و فقط معدود کشتی‌های اسرائیلی مجبور به تغییر مسیر شده اند.

حمله چند روز قبل آمریکا و انگلیس به یمن نه تنها باعث افزایش تنش‌ها در دریای سرخ شده بلکه حمل‌و‌نقل دریایی در این منطقه را با بحران مواجه میکند، چرا که حملات روز جمعه آمریکایی ها به یمن، بیشتر خطوط کشتیرانی را با مشکل روبرو کرده است و بسیاری از شرکت ها تا اطلاع ثانوی از کشتی رانی در این منطقه خودداری کرده اند.
لذا در نتیجه گیری میتوان گفت اگر اقدامات یمن تجارت دریایی اسرائیلی را با اختلال گسترده روبرو کرده و باعث افزایش تورم و بی‌ثباتی اقتصادی در این رژیم شد، حالا حملات آمریکا و انگلیس به یمن باعث اختلال گسترده در تامین زنجیره کالایی و افزایش هزینه‌های آن برای کشورهای اروپایی خواهد شد. چرا که دریای سرخ و کانال سوئز کوتاه‌ترین مسیر بین آسیا و اروپا است.

  • نویسنده : مصطفی رمضانی
برچسب ها
اخبار مشابه
عملیاتی شدن حذف کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه های زنجیره ای جانبو/ فروشگاه ها در حال تکمیل زیرساخت‌های خود برای حذف توزیع رایگان کیسه های پلاستیکی هستند
حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد طرح های تولید محور و اشتغالزا
ابلاغ ۸۲۱ میلیارد تومان منابع از محل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.