معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: صرفه جویی 6 مگاواتی برق در طرح تعدیل روشنایی معابر استان اردبیل برای گذر از پیک تابستان سال 1402 همچنان پابرجاست.

 

به گزارش تایماز نیوز؛ ناصر عبدالهیان در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه همزمان با کسب آمادگی همکاران بهره بردار برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۲ طرح تعدیل روشنایی معابر استان مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار کرد: در طرح تعدیل روشنایی باید چراغ‌های دوبل موجود در معابر اصلی محورهای درون و برون‌شهری، یک درمیان و بصورت زیگزاگی با لحاظ کردن تامین نور استاندارد و نقاط حادثه خیز خاموش ‌شوند.
وی با بیان اینکه تعدیل چراغ ها تاثیر قابل توجهی بر کیفیت روشنایی معابر نباید داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه حساسیت های پیک بار و با ابلاغیه های شرکت توانیر یکی از راهکارهای مدیریت پیک در بخش عمومی تعدیل در مصرف برق روشنایی معابر معرفی شده است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل ادامه داد: در همین راستا برنامه های تعدیل توسط ۲۶ گروه عملياتي در ۱۲ امور اجرایی و با پايش ناظران ستادي به صورت شبانه و با هدف بهینه سازی و پایداری شبکه برق سراسری انجام شد.
عبدالهیان افزود: این پروژه از مهرماه سال ۹۹ آغاز شده و در طول اجرای این پروژه از مجموع تعدیل ۲۹ هزار و ۳۴۹ دستگاه چراغ معابر در سطح استان، خاموش کردن ریسه های تزیینی شهرداری و تعدیل چراغ های جاده ها با هماهنگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بيش از ۶ مگاوات صرفه جویی برق ناشی از مصرف روشنايی محقق شده است.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با اجرای برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص تعدیل معابر مطابق دستور توانیر مقدار بیش از ۲ مگاوات ساعت صرفه جویی انرژی بصورت ماهانه در بخش روشنایی عملیاتی شود‎‎.
عبدالهیان در پایان از همشهریان خواست؛ در صورت مشاهده روشنایی غیر ضروری با شماره ۱۲۱ تماس گرفته تا همکاران اقدامات لازم را انجام دهند.