دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: با اتمام آشیانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل یک فروند بالگرد در استان مستقر خواهد شد به طوری که انتظار می رود با اعتبارات اختصاصی از سوی استان این موضوع تسهیل یابد.

تایماز نیوز| به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در ورود به استان اردبیل در فرودگاه با استاندار اردبیل دیدار و گفت وگو کرد.

یعقوب سلیمانی با اشاره به آخرین وضعیت آشیانه بالگرد استان اردبیل گفت: درصورت تکمیل آشیانه با کمک های استانی در اولین فرصت یک فروند بالگرد در استان مستقر خواهد شد.
وی همچنین اذعان کرد: در بحث تجهیزات خودروهای ست نجات، خودروهای امدادی، آمبولانس و غیره نیز به دنبال تجهیز استان ها هستیم که این اقدامات نیز می تواند نوید خوبی برای استان ها باشد.
به گفته سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر به عنوان بازوان عملیاتی در استان ها در تمامی حوادث و بلایای طبیعی و غیر مترقبه در صف اول قرار دارند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور همچنین به افزایش اعتبارات استانی در حوزه کمک های حمایتی، تجهیز پایگاه های امدادی قول مساعد داد.

ضرورت استقرار بالگرد در استان اردبیل

در این دیدار سید حامد عاملی نیز با توجه به حادثه خیز بودن استان اردبیل بر ضرورت استقرار بالگرد در استان اردبیل تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد با در نظر گرفتن اعتبارات لازم بحث تکمیل و نهایی شدن آشیانه بالگرد را تسهیل کنیم.

استاندار اردبیل همچنین اذعان کرد: به جهت اینکه اردبیل استانی حادثه خیز و به لحاظ راه های ارتباطی محروم می باشد، ایجاد و تجهیز پایگاه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
استاندار اردبیل در پایان از اقدامات خوب جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به موقع در حوادث استانی مثل زلزله خوی، سیل گرمی و آستارا قدردانی کرد.