استراتژی برند و استراتژی تجاری

  پرینت
استراتژی برند و استراتژی تجاری
شناسه خبر : 9081 | تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
تفاوت بین استراتژی برند و استراتژی کسب و کار چیست؟ استراتژی برند و استراتژی کسب و کار مفاهیم مشابهی هستند، اما اهمیت زیادی دارد که بدانید آن‌ها متفاوت هستند و پی ببرید که چگونه متفاوت هستند و چرا هر کدام از آن‌ها اهمیت دارند.

به گزارش پایگاه خبري تایماز نیوز؛ به نقل از تجهیز نیوز؛  تفاوت بین استراتژی برند و استراتژی کسب و کار چیست؟
استراتژی برند و استراتژی کسب و کار مفاهیم مشابهی هستند، اما اهمیت زیادی دارد که بدانید آن‌ها متفاوت هستند و پی ببرید که چگونه متفاوت هستند و چرا هر کدام از آن‌ها اهمیت دارند.

استراتژی برند بر چگونگی ایجاد یک برند به منظور رشد یک تجارت متمرکز است. وقتی یک استراتژی برند جامع ایجاد می‌کنید، می‌خواهید مشتریان درباره شرکت شما چه فکری داشته باشند و چگونه می‌توانید آن تجربه را در ذهن آنها ایجاد کنید.

با صحبت مستقیم با نیازهای مشتریان بالقوه خود، آنها را تشویق می کنید که پول خود را در محصولات شما سرمایه گذاری کنند و در نهایت می توانید کسب و کار خود را افزایش دهید.

در حالی که برخی از جنبه‌های استراتژی برند شما احتمالاً در برنامه تجاری شما همپوشانی دارند، برنامه استراتژی برند شما باید سند جداگانه‌ای باشد که شما، کارکنان و پیمانکارانتان می‌توانید هنگام تصمیم‌گیری در مورد محتوا، موقعیت و طراحی به آن مراجعه کنید.

از سوی دیگر، استراتژی کسب و کار بر چگونگی کسب درآمد یک کسب و کار متمرکز است. استراتژی کسب و کار شما شامل تمام برنامه های مالی (وام ها، سرمایه گذاری ها، هزینه ها، پیش بینی درآمد به تفکیک ماه، سال…)، یک برنامه بازاریابی (شامل میزان سرمایه گذاری در بازاریابی)، چند نفر در یک تیم خواهد بود. و حتی برنامه ریزی برای استخدام، و کاری که آن کارمندان انجام می دهند و عملیات کلی یک شرکت را در بر میگرد.

استراتژی کسب و کار شما معمولاً به شکل یک طرح تجاری خواهد بود. طرح های تجاری می توانند بسیار گسترده و طولانی باشند و اغلب شامل جزئیات زیادی در مورد کسب و کار هستند. طرح های تجاری معمولاً توسط بنیانگذار شرکت، یک سرمایه گذار یا یک استراتژیست حرفه‌ای که استخدام شده تهیه می شود.

اغلب اوقات یک صاحب کسب و کار طرح را می نویسد و سپس آن را برای یک ویرایشگر باتجربه می فرستد تا آن را واضح، قابل درک آسان و متمرکز بر عملیات و اهداف اصلی کسب و کار کند.

اکثر طرح های تجاری با بیان یک رسالت و چشم انداز آغاز می شوند. که در‌ واقع توصیف می کند که کسب و کار چه می کند، و آنجه در مورد چشم انداز است مشخص می کند که کسب و کار کجا باید باشد و چرا وجود دارد.

به عنوان مثال، در اینجا بیانیه های ماموریت و چشم انداز آمازون آمده است:

  • بیانیه آمازون: “ما در تلاش هستیم تا به مشتریان خود کمترین قیمت ممکن، بهترین انتخاب موجود و حداکثر راحتی را ارائه دهیم.”

– چشم انداز آمازون: «مشتری اصلی ترین شرکت زمین باشید، جایی که مشتریان می توانند هر چیزی را که ممکن است بخواهند آنلاین بخرند پیدا و کشف کنند».

پس از ماموریت و چشم انداز، یک طرح کسب و کار بیانیه ارزشی خواهد داشت. بیانیه ارزش به این سوال پاسخ می دهد: “ارزش منحصر به فردی که این شرکت ارائه می دهد چیست؟”

علاوه بر این مؤلفه‌ها، طرح کسب‌وکار شما شامل اهداف شرکت شما می‌شود – بخش عمده‌ای از سندی که بر هر قدمی که کسب‌وکار شما برمی‌دارد تأثیر می‌گذارد.

مهمترین جزء استراتژی برند و طرح تجاری شما مشتری ایده آل شما است. بدون شناخت مشتری ایده آل خود و طراحی هر جنبه از برند خود برای جذب آنها، کسب و کار شما ساده نخواهد بود.

اسناد استراتژی تجاری و تجاری شما دارای عناصری هستند که با هم تداخل دارند و این باید باشد، بنابراین اگر مفاهیمی را در هر دو مشاهده کردید نگران نباشید.

هنگامی که یک استراتژی برند و طرح تجاری ایجاد کردید، حتی می توانید آنها را در یک سند ترکیب کنید. هر دو استراتژی برند و کسب و کار برای توسعه کسب و کار شما بسیار مهم هستند، و مهم است که هنگام ایجاد هر دوی این برنامه ها به جزئیات بپردازید.

هنگامی که این برنامه ها را به اجرا درآورید، عملیات روزانه شما آسان تر می شود زیرا اقدامات شما جهت روشنی خواهند داشت. شما می توانید تنها بخش های اصلی برنامه ها را در صورت نیاز بیرون بکشید و از قوانینی که قبلاً بیان کرده اید پیروی کنید.

مترجمان: دکتر ملیکا ملک آرا و دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد
برگرفته از وب سایت aventivestudio.com به آدرس:

Brand Strategy vs Business Strategy

برچسب ها
اخبار مشابه
آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
نارضایتی مردم وگردشگران ازبلاتکلیفی پروژه گردشگری ساری سو و اعصاب سوئی
با این شماره تلفن تماس بگیر تا بفهمی دهک چندمه یارانه هستی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.