استاندار گیلان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی گفت: متولی اصلی امور تعلیم و تربیت در کشور آموزش و پرورش است که باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، از این رو هم افزایی نهادهای همسو با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رشد و تعالی نسل آینده و سند بنیادین ضروری است

تایمازنیوز | گزارش گیل فام به نقل از  روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی  در جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی نحوه اجرای برنامه‌های کارگروه فعالان تربیتی با حضور نمایندگان تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه مسئله محور و  خوبی را در مدارس آغاز کرده است، اظهار کرد: مجموعه دولت سیزدهم از همه جهت حمایت و کارهای شناسایی آسیب‌های اجتماعی در مدارس و جامعه را آغاز کرده و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات حوزه مدارس را برطرف کند زیرا متولی اصلی امور آموزشی و پرورشی در کشور آموزش و پرورش است که باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و هم افزایی نهادهای همسو در این بخش امری اجتناب ناپذیر است.
استاندار گیلان یکی از دلایل مشکلات موجود در جامعه را ناکافی بودن هماهنگی های میان بخشی بین آموزش و پرورش و برخی از نهادهای فرهنگی دانست و افزود:  در آغاز کار آموزشی  کودکان در کشور وجود ناهناهنگی ها  باید برطرف شود و دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای در تحقق این مهم دارد.
عباسی با تأکید بر لزوم توجه به اجرای درست سند تحول بنیادین در کشور توسط آموزش و پرورش بیان کرد: تا دهه ۸۰ آموزش و پرورش موفق عمل نکرد و بعد از آن سند تحول بنیادین تصویب شد و در دولت نهم و دهم تا حدودی این سند اجرا و در دولت یازدهم و دوازدهم کلا این سند مهم متاسفانه رها شد و‌ دولت وقت هیچ توجه‌ای به سند تحول بنیادین نداشته است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به عوامل موثر در تربیت فرزندان و آینده سازان در کشور گفت: خانواده، مدرسه و دانشگاه سه عنصر تاثیرگذار در حوزه تربیت فرزندان این مرز و بوم است که دشمن برای هر سه عنصر برنامه دارد ولی تاکنون بحمدالهی و تلاش های صورت گرفته، موفق عمل نکرده است.
عباسی کاهش فرزندآوری را یک تهدید برای نسل جدید و کودکان دانست و تصریح کرد: کاهش فرزندی آوری یک تهدید برای کشور بوده و جامعه را دچار مشکل می‌کند زیرا غالب پدران و مادران شاغل بوده و به ناچار فرزندان خود را برای نگهداری تا ظهر تحویل یک فرد ثالث دهند و این خود ممکن است برای دانش آموزان مشکل ساز شود
وی با تأکید بر نظارت بر چگونگی ورود معلمین در بدنه آموزش و پرورش بیان کرد:  در مدارس معلمین پرورشی و‌ دیگر دروس باید تمامی شیوه‌های آموزشی را در بر گرفته و کودکان را متناسب با مفاهیم دینی و انقلابی و مدل ایرانی اسلامی، آموزش دهند.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید جدی بر نقش موثر اولیا مربیان در مدارس کشور افزود: انجمن اولیا و مربیان بسیار مهم و تاثیر گذار است ولی اکنون در جامعه این امر افول پیدا کرده است؛ هر چند دولت سیزدهم اقدامات خوبی را در این خصوص انجام داده است.
به گفته عباسی؛ کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همه حلقه‌های گسسته را پیوسته کنیم و تمامی مشکلات را در یک راستا حل کرده و‌ حلقه ها را به هم دیگر متصل و این امر مستلزم توجه به کودکان در دوران مهد کودک است.
وی با بیان اینکه معلمان باید دغدغه برای تحقق سند تحول بنیادین را داشته باشند، گفت: دشمن در تلاش برای عدم اجرای این سند بوده و‌ نتیجه آن وضعیت نامناسب عفاف و حجاب در جامعه است.
استاندار گیلان با تأکید بر احداث نمازخانه در مدارس کشور بیان کرد: در نوسازی مدارس باید به احداث نماز خانه توجه شود و به عنوان ملاک اصلی احداث واحدهای آموزشی قرار گیرد.
بابک خاصه خان دلخوش