شهردار اردبیل از تملک باغ حدفاصل میدان بسیج و ارتش خبر داد و گفت: این باغ در اختیار شهرداری قرار گرفت و در قالب پارک مشاهیر آماده و تحویل شهروندان می‌شود.

تایماز نیوز/ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمود صفری همزمان با روز درختکاری با حضور در باغ حدفاصل میدان بسیج و ارتش، اظهار کرد: با تامین منابع مالی و با اجرای حکم‌ ماده ۹، شهرداری باغ را تملک کرد که به زودی این باغ در قالب پارک مشاهیر تحویل شهروندان اردبیل می‌شود.

وی ضمن قدردانی از مسئولانی که در تملک باغ، شهرداری را همراهی کردند افزود: با توجه به مطالبه ۳۰ ساله شهروندان مبنی بر تبدیل باغ حدفاصل میدان بسیج و ارتش به فضای سبز شهری جهت استفاده عمومی و تاکید نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مبنی بر تبدیل باغ به فضای سبز شهری بدون یک متر تغییر کاربری، در ششمین دوره شورای اسلامی شهر با برنامه‌ریزی و تامین منابع موفق به تملک باغ شدیم.

شهردار اردبیل گفت: با پشتیبانی استاندار محترم اردبیل و جلسات متعدد در پایتخت در دفتر دکتر نیکزاد با مسئولان کشوری، روند تملک صورت گرفت.

صفری ادامه داد: از دستگاه‌های متولی که همکاری دلسوزانه با شهرداری در جهت تملک باغ از جمله ریاست محترم دادگستری، دادستان مرکز اردبیل، استاندار محترم، اداره کل راه و شهرسازی و نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این باغ با طراحی خاص به باغ مشاهیر اردبیل تبدیل شده و جهت استفاده عمومی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

در ادامه نقی باقرزاده، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اردبیل نیز گفت: با اجرای قانون ماده ۹ تملک اراضی و زمین بازگشایی و تملک باغ حدفاصل میدان بسیج و ارتش انجام شد و در اختیار شهرداری اردبیل قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری اردبیل از امروز نسبت به نگهداری، ساماندهی و آبیاری نوین و مکانیزه باغ اقدام و حذف درختان خشکیده را در دستور کار قرار خواهد داد.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری اردبیل از فراخوان جذب ایده و طرح خبر داد و بیان‌کرد: در قالب این فراخوان طرح و ایده معماران و شهرسازان را در قالب پارک مشاهیر جمع‌آوری و بررسی خواهیم کرد.