اردبیل و پارس آباد ۲ شهرستان محروم استان اردبیل از نظر سرانه فضای آموزشی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این جشنواره، میانگین سرانه فضا آموزشی در این استان را ۵.۳۲ متر مربع و ۱۱ صدم متر مربع بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: با این حال سرانه […]

 

اردبیل و پارس آباد ۲ شهرستان محروم استان اردبیل از نظر سرانه فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این جشنواره، میانگین سرانه فضا آموزشی در این استان را ۵.۳۲ متر مربع و ۱۱ صدم متر مربع بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: با این حال سرانه فضا آموزشی در دو شهرستان اردبیل و پارس آباد پایین تر از میانگین کشوری و استانی است.

دولت لطفی، سرانه فضای آموزشی شهرستان اردبیل را ۳.۵ متر و سرانه فضای آموزشی شهرستان پارس آباد را کمی بیش از این رقم اعلام کرد و خواستار مشارکت دولت و خیرین برای ساخت واحدهای آموزشی مورد نیاز در این ۲ شهرستان شد.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش سرانه فضای آموزشی و نیز نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با مشارکت دولت و خیرین بیان کرد: پیشرفت خوبی در عرصه ساخت و ساز فضاهای آموزش استان حاصل شده به طوری که فضا آموزشی مناسب برای ۲۴۰ هزار دانش آموز استان در قالب ۲ هزار و ۵۲ مدرسه و ۱۰ هزار و ۸۲۴ کلاس درس فراهم شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت ساخت مدارس در این استان اظهار کرد: در آغاز سال تحصیلی جاری در مهر ماه امسال، ۲۵ واحد آموزشی جدید با ۱۲۰ کلاس درس پس از احداث و تکمیل، تحویل آموزش و پرورش استان شد.

وی از استانداردسازی تاسیسات حرارتی ۲۶ مدسه با ۲۴۸ کلاس درس استان اردبیل در سال جاری خبر داد و افزود: امسال بخاری‌های گازی از همه این واحدهای آموزشی جمع آوری و همه آنها به سامانه پکیج و یا موتورخانه مرکزی تجهیز شده است.

لطفی با اشاره به برچیده شدن بخاری نفتی از همه مدارس استان در سال گذشته گفت: در ادامه استانداردسازی تاسیسات حرارتی مدارس، تا ۲ سال آینده، تمام مدارس استان اردبیل به سامانه‌های استاندارد گرمایشی تجهیز می‌شود.

وی از وجود ۲۷۴ واحد آموزشی نیمه تمام در سطح استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ۲۱۴ مورد از این مدارس از محل منابع ملی و ۶۰ واحد نیز از محل منابع استانی تامین اعتبار شده و در حال ساخت و تکمیل است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل بیان کرد: برای تکمیل ۲۱۴ واحد آموزشی نیمه تمام، امسال ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی تامین شده و علاوه بر این، در جریان سفر ریاست جمهوری اخیر نیز، ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ۲۰۰ میلیارد ریال هم برای احداث فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل ۶۰ مدرسه در حال ساخت استان نیز ۳۲۰ میلیارد ریال از محل منابع اعتباری استان تخصیص یافته است.

لطفی همچنین از اختصاص یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای احداث ۹۲ مدرسه در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: علاوه بر این، از محل منابع اعتباری محرومیت زدایی، ۶۷ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس مناطق محروم و ۶۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات هنرستان‌های استان اختصاص یافته است.

بسیج همه ظرفیت استان اردبیل برای حمایت از خیرین مدرسه ساز

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این جشنواره با اشاره به آمادگی مدیریت استان برای حمایت از فعالیت خیرین مدرسه ساز گفت: همه ظرفیت استان را برای حمایت از اقدامات خیرین مدرسه ساز بسیج می کنیم.

رضا قاسمیان، اقدام خیرین مدرسه ساز را نشانی از قلب و فکر بزرگ و وسیع آنها دانست و بیان کرد: خیرین مثل کوه پربرکت هستند و به همین علت نتیجه کارهای آنها دائمی، مستمر و ماندگار است.

وی با تقدیر از اقدامات مخلصانه خیرین مدرسه ساز استان اردبیل اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز استان نسبت به رتبه جمعیتی استان، در جایگاه نخست خیرین مدرسه ساز کشور قرار دارند.

در این جشنواره ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز استان اردبیل، کتاب “بوی گلبرگ‌های خیس” حاوی زندگی نامه جواد قرآن نویس خیر سازنده پنج واحد آموزشی رونمایی شد.

۷۴واحد آموزشی در استان اردبیل توسط خیرین در حال ساخت است

 

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل اعلام کرد: هم اکنون ۷۴ واحد آموزشی با ۲۸۷ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان اردبیل در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، جواد قرآن نویس در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل گفت: تاکنون ۳۹۸ واحد مدرسه با یک هزار و ۵۸۸ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در این استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی بیان کرد: در سال ها اخیر به علت گران شدن مصالح و افزایش هزینه ساخت و ساز نگران مشارکت خیرین مدرسه ساز در امر ساخت مدارس بودیم ولی با مشارکت خیرین و تعامل مطلوب بین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، پروژه های نیمه تمام مدرسه سازی در استان تکمیل شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل از تکمیل ۴۰ واحد نیمه تمام خیرساز در استان اردبیل در دو سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: این واحدها با همت و مشارکت خیرین احداث شده و به بهره برداری رسید.

وی همچنین گفت: استان اردبیل ۱۳۱ خیر مدرسه ساز بزرگ و صدها خیر مدرسه ساز دیگر دارد که با مشارکت در اقدام خالصانه ساخت فضاهای آموزشی استان، اثر ماندگاری از خود در این استان به یادگار می گذارند

 

.