اردبیل- مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده به ویژه پشتیبانی مسئولان ارشاد، قرار شد یک میلیارد تومان اعتبار در حمایت از فعالان سینما در استان اردبیل هزینه شود.

به گزارش  تایماز نیوز  میر دولت موسوی عصر پنجشنبه در ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» در فرهنگسرای بانوان در اردبیل اظهار کرد: ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار برای کمک به سینمای نیمه‌حرفه‌ای و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در حمایت از فعالان سینمای حرفه‌ای اختصاص می‌یابد تا ما تولید آثار ارزشمندی را به همت فعالان صنعت سینما در استان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در ماه‌های پیش رو این منابع را جذب و نسبت به هزینه‌کرد آن با تولید فیلم‌ها و آثار سینمایی ارزشمند اقداماتی مناسب انجام دهیم تا زمینه برای جذب اعتبارات بیشتر در سال‌های آینده فراهم آید.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل گفت: با برگزاری ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» که از نیمه دوم شهریورماه مقدمات برگزاری آن آغاز شده، سعی کردیم تا فعالان این عرصه را مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم.

موسوی افزود: بعد از صدور احکام اعضای این برنامه و هیئت داوران، فراخوان برای این ویژه برنامه از طریق فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز اردبیل انجام شد و حتی ۱۰ روز مهلت قبلی را تمدید کردیم تا شاهد ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد سینمایی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱۵ نفر از فعالان عرصه سینما در این رویداد شرکت کردند که ما جا دارد از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این رویداد قدردانی کنیم.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در حمایت از فعالان عرصه سینما و تولید فیلم‌های بلند و کوتاه یادآور شد و اضافه کرد: فرصت خوبی فراهم شده تا تلاشگران این عرصه بتوانند نوآوری‌ها و ابتکارات خود را با تولید آثار متنوع به نمایش بگذارند.

در این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران عرصه هنر سینما شهید فیلمساز «داود اصغری»، تصویربردار جانباز «مصطفی بخشی»، مستندساز ایثارگر «علی فردی»، فیلمبردار ایثارگر «سید کاظم گنجی» و ایثارگر عرصه فرهنگ و هنر «محمد فردین» با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در ادامه این برنامه در کنار تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه سینما در استان اردبیل در بخش‌های مختلف، از برترین‌های سینمای اردبیل نیز تجلیل شد.

در این برنامه از «رضا جمالی» به عنوان بهترین کارگردانی سینمای اردبیل، «حمید عزیزی» بهترین کارگردانی فیلم کوتاه، «شهنام سجودی‌زاده» بهترین فیلمنامه‌نویس، «پریسا وطن‌خواه» بهترین چهره‌پرداز، «آرمین دانشور» بهترین جلوه‌های ویژه، «علی حسین عباس‌زاده» بهترین فعال انیمیشن‌ساز، «مریم صبوری» بهترین مستندساز، «یاور قنبرپور» بهترین موسیقی‌ساز فیلم‌ها و «علیرضا احمدزاده» بهترین تدوین‌گر تجلیل و تکریم شد.

در بخش بازیگری نیز «کاظم هاشم‌زاده»، «سید رضی محمودی» و «فریبا مهرزاد» به عنوان چهره‌های بازیگری عرصه سینما و فیلم‌های تولیدی در استان اردبیل تجلیل و تکریم شد.

در این برنامه از «بهنام اسداللهی» به عنوان بهترین صدابردار و «سعیده عدلی» پژوهشگر سینما با ۲۷ سال سابقه تجلیل شد.

تجلیل از خانم عدلی

1260154