رئیس اتاق بازرگانی اردبیل: احداث بارانداز ریلی استان اردبیل را از بن‌بست خارج می کند رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: احداث بارانداز ریلی مورد درخواست تجار و بازرگانان بود که تحقق آن در واقع استان را از بن‌بست خارج می‌کند به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی […]

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

احداث بارانداز ریلی استان اردبیل را از بن‌بست خارج می کند

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: احداث بارانداز ریلی مورد درخواست تجار و بازرگانان بود که تحقق آن در واقع استان را از بن‌بست خارج می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  افزود:برای تسهیل‌سازی و بهیود فضای کسب و کار لازم است قوانین مخل شناسایی شده تا محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود چرا که رتبه فضای کسب و کار در این استان بسیار پایین است.

وی اظهار کرد:پایین بودن رتبه فضای کسب و کار نشان از نتیجه عملکرد مدیران دستگاه های مربوطه است که اصلاح و بهبودی آن نیازمند تسهیل‌سازی در امر تولید و سرمایه‌گذاری است.

پیرموذن اضافه کرد: بخش خصوصی در استان اردبیل با مشکلاتی در فضای کسب و کار ، کسب نتیجه از بابت استعلام‌ها ، جوابگو نبودن به موقع سازمان‌ها ، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی ، صادرات غیرنفتی و مسایل مرتبط با سازمان امور مالیاتی مواجه می باشد که باعث پایین آمدن رتبه این استان در کشور شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی اردبیل با اشاره به افزایش سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود:زیر ساخت این منطقه پس از چند سال تشکیل هنوز ایجاد نشده و تا زمانی که زیر ساخت منطقه ویژه اقتصادی تامین نشود سرمایه گذار حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

پیرموذن اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در این منطقه باید مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاران اعمال شود ضمن اینکه د رکنار این مشوق‌ها هم زمین مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار داده شود.

وی درباره مشکلات زیست محیطی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت:سالیان سال است بحث مدیریت پساب تولیدی و تصفیه خانه این شهرک با مشکل مواجه شده و برای رفع این مشکل هم عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه شروع شده که امید است با اتمام این مدول مسائل و مشکلات مربوط به پساب در این شهرک حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل نیز با تاکید بر اینکه توسعه خطوط ریلی یکی از راه‌های افزایش صادرات و رشد اقتصادی منطقه است، بیان کرد: از این‌رو مسوولان استانی باید اجرای پروژه اتصال استان اردبیل به خط ریلی جمهوری آذربایجان را پیگیری کرده و موجبات توسعه استان اردبیل را بیش ‌از پیش فراهم کنند.

پیرموذن افزود: احداث بارانداز ریلی مورد درخواست تجار و بازرگانان بود که تحقق آن در واقع استان را از بن‌بست خارج می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.

در این جلسه مشکلات مربوط به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین مورد بررسی قرار گرفت