با حضور پرشور اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل، آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش تایماز نیوز، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور صبح ۲۲ آذر در این آیین که با حضور ۵۰۰ نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، گفت: ۹۲۰ هزار نفر داوطلب، مشارکت مستمر در برنامه های جمعیت هلال احمر کشور دارند.
وحید سلیمی با بیان اینکه جذب و سازماندهی افراد متقاضی اولین ماموریت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است، تصریح کرد: انتشار فراخوان های داوطلبی در راستای برنامه های داوطلبی، اجتماعی و همچنین فراخوان دعوت به همکاری در حوادث مختلف از دیگر اهداف این سازمان است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۸۰ میلیارد تومان به بیماران نیازمند کمک بلاعوض داشته ایم، تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات قرض الحسنه در این مدت به افراد نیازمند پرداخت شده است.
این مسئول اضافه کرد: داوطلبان، امدادگران و جوانان سرمایه های اصلی جمعیت هلال احمر هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این مراسم گفت: قلب ایثارگران سرشار از رحمت و نوعدوستی است.
رضا قاسمیان با بیان اینکه ایثارگری و عمل خیر ریشه در جامعه اسلامی دارد، تصریح کرد: ایران در نقش هلال احمر جهانی وارد عمل می شود زیرا نقش نجاتگری و نجات بخشی دارد.
وی ادامه داد: باید انسان هایی تربیت کنیم که داوطلبانه به همنوعان خود خدمت کرده و خلاء های موجود را پر کند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم اظهار کرد: داوطلبان، جوانان و امدادگران بال های جمعیت هلال احمر در زمان پرواز برای نوعدوستی هستند.
حمید قویدل با بیان اینکه حدود ۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بیماران نیازمند داشته ایم، تصریح کرد: حدود ۲ میلیارد تومان هم تسهیلات به این نوع بیماران پرداخت شده است.
وی با اشاره به واریز بیمه تامین اجتماعی داوطلبان جمعیت هلال احمر، از جذب و استخدام نیروهای داوطلب با درجه ایثار در این جمعیت خبر داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم گفت: بر طبق احادیث، خداوند متعال بر روی زمین بندگانی دارد که برای رفع نیازهای مردم تلاش می کنند که این افراد در روز قیامت در امان الهی هستند.
حجت‌الاسلام سید علی فاطمی نیا اضافه کرد: سفید و سرخ پوشان جمعیت هلال احمر در هر شرایط آب و هوایی و در هر ساعت از شبانه روز به مردم خدمت می کنند.

لازم به ذکر است در این آئین از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با اهدای لوح و هدیه ای به رسم یادبود تجلیل شد.

هلال

  • منبع خبر : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل