شهردار اردبیل از آماده‌سازی شهر برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خبر داد.

به گزارش تایماز نیوز، محمود صفری در جلسه با سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان اردبیل در خصوص رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو؛ اظهار کرد: اهمیت رویداد اردبیل ۲۰۲۳ قابل چشم‌پوشی نیست و نیاز است که همه برای برگزاری این رویداد و بهره‌برداری مطلوب از آن بسیج شوند.

وی از آماده‌سازی فضای شهری برای برگزاری این رویداد خبر داد و افزود: منطقه نمونه گردشگری شورابیل برای برگزاری برنامه‌های مختلف در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ آماده است.

شهردار اردبیل با اشاره به ساماندهی ‌و زیباسازی چهار ورودی‌ شهر و همچنین داخل شهر و ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش‌ که موجب ترافیک می‌شوند، بیان کرد: سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر اردبیل یکی دیگر از نیازهای اساسی برای میزبانی از مسافران است که در این راستا اکثر سرویس‌های عمومی ساماندهی شده‌اند و مابقی نیز تا شروع رویداد آماده می‌شوند.

صفری ادامه داد: در حوزه تبلیغات شهری و محیطی، شهرداری اردبیل آمادگی دارد از تمام امکانات در جهت مردمی سازی رویداد استفاده کند.

وی گفت: ما در شهرداری اردبیل به اهمیت گردشگری واقف هستیم و هر رویدادی که با محوریت گردشگری در شهر اردبیل برگزار شود با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری می‌کنیم.

فردین عینی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت مهمی برای استان به شمار می‌رود که استفاده از این فرصت می‌تواند گردشگری را به محور توسعه استان تبدیل کند.

وی افزود: توسعه گردشگری خارجی به برنامه‌ریزی نیاز دارد که رویداد اردبیل ۲۰۲۳ مهم‌ترین برنامه ما در این راستا است و شهرداری اردبیل می‌تواند نقش مهمی در برگزاری رویداد داشته باشد.

  • منبع خبر : مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل