پارس آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: دومین طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسرانی در استان اردبیل و محورهای مواصلاتی آغاز شد.

به گزارش تایماز نیوز،  کلیم الله وثوقی بعدازظهر یکشنبه بازدید از پایانه مسافری شهرستان پارس آباد اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور دومین طرح ویژه کنترل تأخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در استان اردبیل در حال اجراست.

وی هدف از اجرای این طرح را نظارت ویژه در کنترل تأخیر در مبدا حرکت و شروع سفرهای اتوبوس در پایانه‌های مسافری عمومی و اختصاصی اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح بر اساس ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۱۰ الی ۱۶ دی ماه در استان اردبیل در حال اجراست.

بازدید از پایانه مسافری شهرستان پارس آباد با اشاره به حساسیت ویژه اداره کل راهداری استان در حذف تأخیر در شروع سفر و یا جلوگیری از مسافرگیری در خارج از پایانه، از تشکیل اکیپی متشکل از نمایندگان این اداره کل، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل و راهور خبر داد.

وثوقی تصریح کرد: به دلیل نارضایتی مسافران در توقف در ابتدای سفر و یا در حین سفر و نادیده گرفتن حقوق مسافران این طرح با حساسیت ویژه اجرا می‌شود تا مسافران در زمان مناسب به سفر خود ادامه داده و در زمان برنامه ریزی شده به مقصد برسند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل بیان کرد: ۱۳ اکیپ نظارتی در پلیس راه، داخل ترمینال و محدوده شهر بر اجرای بهتر این طرح نظارت و بررسی خواهند کرد.

وثوقی نظارت بر تردد ناوگان اتوبوس در طول اجرای طرح حضور کارشناسان اداره کل راهداری و اکیپ‌های ویژه را در جاده‌های استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: این اداره کل در راستای تشدید نظارت‌ها و مشارکت دادن مسافران در نظارت بر ناوگان در داخل اتوبوس سه عدد تابلو دارای شماره تلفن‌های مدیر پاسخگوی شرکت، سامانه ۱۴۱ رسیدگی به شکایات مسافران و پلیس راه را در سه قسمت جلو، وسط و انتهای اتوبوس نصب کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت و پاسخگویی شبانه روزی سامانه ۱۴۱ راهداری تصریح کرد: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد راننده و یا شرکت‌ها را به این سامانه اطلاع دهند تا در اسرع وقت موضوع بررسی و نتیجه به شاکی اعلام شود.

وثوقی با بیان اینکه طبق منشور حقوق مسافر در سفرهای جاده‌ای و بین شهری، سفر بدون دغدغه، بهره مندی به موقع از خدمات و بدون تأخیر حق همه مسافران است، ادامه داد: در صورت بروز تأخیر در حرکت وسیله نقلیه در زمان تعیین شده شرکت مکلف است در اسرع وقت و حداکثر تا یک ساعت نسبت به جایگزین وسیله نقلیه مناسب اقدام کند.

وی پرهیز از ایجاد تأخیرهای غیرمعمول در حین سفر و خارج شدن ناوگان از مسیر اصلی برای مسافرگیری و راهنمای مسافر را از وظایف مهم شرکت‌های مسافربری برشمرد و خاطرنشان کرد: مسافران می‌توانند شکایات خود از عملکرد شرکت‌ها را به اداره کل راهداری استان اردبیل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه برابر قانون با خاطیان برخورد شود.