مدیر مخابرات منطقه اردبیل گفت: اردبیل با اجرای طرح‌های گسترده ارتباطی، گام بلندی در ارتقای زیرساخت‌های دیجیتال برداشته است.

تایمازنیوز | ودود جوادی زارع، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نقش کلیدی ارتباطات در دوران شیوع کرونا و تحولات دیجیتال، افزود:ارتباطات، ستون فقرات آموزش و خدمات در سال‌های اخیر بوده و امروز بیش از ۹۰ درصد ارتباطات افراد و کسب‌وکارها از طریق زیرساخت‌های مخابراتی نظیر خطوط مسی، فیبر نوری و دکل‌های ارتباطی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات نهادها در بستر الکترونیکی، گفت:مخابرات اردبیل در این مسیر پیشگام است و بخشی از خدمات فیبر نوری با سرعت ۹۳۷ مگابیت بر ثانیه در قالب سرویس تانوما برای منازل و کسب‌وکارها فعال شده است.

جوادی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار خط تلفن ثابت و حدود ۹ هزار اتصال فیبر نوری در سطح استان فعال است و امسال نیز ۱۴ هزار اتصال جدید فیبر نوری به شبکه اضافه خواهد شد.

جوادی زارع از اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و بین شهری در سال گذشته خبر داد و گفت:امسال نیز ۲۰۰ کیلومتر دیگر به این شبکه افزوده می‌شود تا کیفیت و پوشش خدمات افزایش یابد.

مدیر مخابرات اردبیل با اشاره به توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه، گفت:در ۲۰ نقطه روستایی، دکل‌های ارتباطی نسل دوم به نسل چهارم ارتقا می‌یابند و در ۲۰ نقطه دیگر نیز پروژه‌های جدید اجرا خواهد شد. در شهر اردبیل نیز پنج پروژه تقویت آنتن‌دهی در دست اجراست که گاهی به دلیل نگرانی‌های بی‌اساس مردم نسبت به آنتن‌های تلفن همراه با کندی مواجه شده‌اند.

جوادی زارع با بیان اینکه شبکه مخابراتی استان در ۷۰۰ نقطه دکل دارد، گفت:این شبکه گسترده، ارتباط پایدار شبانه‌روزی را از شهر تا روستا و مناطق سخت‌گذر فراهم می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه اردبیل از بهره‌برداری چندین پروژه جدید خبر داد که با هدف تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه در مناطق شهری و روستایی و توسعه خدمات فیبر نوری اجرا شده‌اند.

وی همچنین به توسعه خدمات آنلاین رسیدگی به خرابی‌ها اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره‌های ۲۰۱۱۷ و ۹۹۹۰ خرابی‌ها را گزارش دهند و برای اطلاعات درباره فیبر نوری نیز با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرند.

مدیر مخابرات منطقه اردبیل در پایان ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، استان اردبیل به یکی از پیشروترین مناطق کشور در حوزه ارتباطات تبدیل شود.