مديركل كميته امداد استان اردبيل گفت: مردم نيك‌انديش استان اردبيل ۱۸ ميليارد تومان در ۹ ماهه سال‌جاري زكات واجب، مستحبي و فطره پرداخت كرده‌اند.

به گزارش  تایماز نیوز؛ عليرضا حسين‌نژاد در جشنواره علمي، ترويجي و تكريمي زكات استان اردبيل گفت: هم‌استاني‌هاي اردبيلي بيش از ۱۸ ميليارد تومان زكات واجب، مستحبي و فطره خود را در ۹ ماهه سال‌جاري به كميته امداد پرداخت كرده‌اند.

وي با بيان اينكه در هر روستا که دارای ظرفیت زکات است شورای زکات تشکیل شده است، افزود: با همراهی اعضای شوراي زكات، عاملين و موديان زکات، اين وجوهات با اولویت رفع نیاز فقرا و نیازمندان در همان محل جمع‌آوري شده، هزينه مي‌شود.

حسين‌نژاد ضمن قدرداني از اعضای شورای زکات استان اردبيل كه با همكاري مضاعف موجب خدمات‌رساني گسترده به نيازمندان جامعه شده‌اند، اعلام كرد: احیا و ترویج فريضه‌ واجب زكات وظيفه يكايك اقشار جامعه است تا با پيروي از اين فريضه واجب الهي بتوانيم شاهد رفع مشكلات خانوار بي‌بضاعت و توسعه و پيشرفت منطقه باشيم.

مديركل كميته امداد استان اردبيل در ادامه سخنان خود با اعلام اينكه مردم نيكوكار اين استان در پنج سال گذشته نيز بيش از ۵۳ ميليارد و ۴۱۲ ميليون تومان زكات پرداخت كرده‌اند، گفت: تمامي زكات پرداختي در همان محل هزينه شده و به دست اقشار آسيب‌پذير رسيده است.

وي با بيان اينكه ۴۸۵ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان از اين مبلغ به درمان بيماران نيازمند كمك شده است، افزود: ۹۲۰ بيمار زمين‌گير از اين زكات پرداختي بهره‌مند شده‌اند.

حسين‌نژاد با اشاره به اينكه ۱۱۰ ميليون تومان از اين مبلغ صرف كمك هزينه تحصيلي دانش‌آموزان تحت حمايت شده است، بيان كرد: براي ۷۱۹ نفر از دانش‌آموزان تبلت، لوازم تحرير و ساير ملزومات تحصيلي فراهم شده است.

مديركل كميته امداد استان اردبيل به كمك دو ميليارد و ۹۰۰ ميليون توماني از محل زكات پرداختي براي ساخت، تعمير و مقاوم‌سازي منازل مددجويان اشاره كرد و افزود: ۳۳۵ خانوار تحت حمايت از خدمات عمراني بهره‌مند شده‌اند.

وي با اعلام اينكه ۲۵۱ نوعروس با دريافت كمك هزينه تامين جهيزيه راهي خانه بخت شده‌اند، بيان كرد: به بركت زكات پرداختي بيش از يك ميليارد و ۶۵۲ ميليون تومان در اختيار نوعروسان قرار گرفته است.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به پرداخت ۴۲ ميليارد تومان در قالب كمك‌هاي معيشتي به مددجويان اردبيلي، گفت: بخش قابل توجهي از نيازهاي اساسي مددجويان از طريق پرداخت زكات برطرف مي‌شود كه اميدواريم شاهد رشد چشمگير كمك‌هاي مردمي و كشاورزان در اين خصوص باشيم.

  • منبع خبر : پايگاه اطلاع‌رساني كميته امداد،