مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: تحول صنعت شیلات استان اردبیل و ایجاد زنجیره شیلاتی منوط به توسعه راهبردهای کشاورزی است.

به گزارش تایماز نیوز، محمد اله‌بخش در بازدید از مرکز تکثیر و تولید پرورش ماهیان سردآبی در استان اظهار کرد: فعالیت‌های شیلات با ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری بستر مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی است که باید بستر مناسب برای ایجاد زنجیره شیلاتی از تولید تا بازار و صادرات فراهم شود.

وی با بیان اینکه مراکز تکثیر ماهیان پرورشی نقش مؤثری در افزایش تولید دارند، گفت: در شرایط موجود اقتصادی کشور و نیاز مبرم به اشتغالزایی و ارزآوری، گسترش تولیدات پرورش ماهیان و صادرات آن‌ها می‌تواند بازار مناسبی ایجاد کرده و زمینه را برای ایجاد درآمد و رونق اقتصادی فراهم آورد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به ایجاد بستر مناسب برای منظور سرمایه‌گذاری افزود: استفاده از ظرفیت‌های شیلات برای جذب سرمایه‌گذار بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه فعالیت‌های شیلاتی به خصوص در تولید ماهیان «تمام ماده» و «تری پلوئید» در استان باشیم.

اله‌بخش ادامه داد: سرمایه گذاران نقش کلیدی در اشتغال‏زایی و کمک به معیشت مردم دارند که در همین راستا از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ارتقای صنعت شیلات حمایت می‌کنیم.

وی همچنین از نزدیک در جریان روند فعالیت، ظرفیت تولید، مسائل و مشکلات موجود مراکز تولید ماهی قرار گرفت و خاطر نشان کرد: با تولید و تکثیر ماهی، علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، به چندین استان دیگر نیز صادر می‌شود که بنا بر پیش‌بینی‌ها امسال حدود ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی و تخم چشم زده تولید و روانه بازار خواهد شد.