ر یس حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران در نشست هم اندیشی با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت گاز استان اردبیل ، سیستم کنترل و نظارت داخلی را جزو الزامات فعالیتهای شرکت های گاز استانی عنوان نمود و گفت: کنترل و نظارت داخلی مهم ترین اصل در فرآیندهای شرکتهای گازرسانی می باشد.

به گزارش تایماز نیوز ، حسین سیاری در دیدار با مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت؛ کنترل و نظارت داخلی ، رعایت اصل صرفه جویی در هزینه ها و رعایت قوانین و مقررات و انطباق فرآیندهای کاری شرکت با الزامات قانونی را سه اصل کلیدی در فرآیند حسابرسی برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر وجود سیستم کنترل و نظارت داخلی در سازمان ، اطمینان از کفایت و کارایی این سیستم بایستی مورد توجه مسئولین قرار گیرد چرا که تمام فعالیت های سازمان از جزء ترین فرآیند تا پروژه های اجرایی بایستی مبتنی بر سیستم کنترل داخلی باشد.

سیاری با بیان اینکه سیستم کنترل‌های داخلی و مسئولیت‌پذیری مدیریت در قبال تصمیمات گرفته شده در سازمان همواره مورد پردازش قرار میگیرد، به جایگاه مدیریت سازمان به عنوان فرد مسئول و تصمیم‌گیر در قبال اعمال کنترل‌های داخلی و کفایت آن اشاره نمود و افزود: هر اقدام و فعالیتی باید منطبق بر مقررات و الزامات تدوین شده باشد و تمامی مسئولین بایستی نسبت به اجرای قوانین و مقررات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در بخش دیگری از این جلسه میر سعید سید متین مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل ضمن خیر مقدم گویی به رئیس حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران و هیئت همراه با بیان اینکه تمامی مدیران و مسئولین واحدهای ستادی به امر حسابرسی داخلی اهتمام ویژه ای دارند ؛ افزود: در حال حاضر کلیه شهرها و بیش از ۹۷ درصد از جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و پروژه های گازرسانی به ۴۴ روستای استان نیز در دست اجراء می باشد.

وی ارتقاء ضریب پایداری شبکه های گاز طبیعی در استان را از برنامه های در دست اقدام این شرکت عنوان نمود و در این خصوص اظهار داشت: برنامه های متعددی اعم از لوپ نمودن خطوط تغذیه و شبکه های توزیع و احداث خط تقویتی شمال استان و گازرسانی به پروژه گلخانه ای دو هزار و ۵۰۰ هکتاری شمال استان در دو فاز اجرایی که از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور می باشد نمونه ای از اقدامات می باشد.

در ادامه این نشست، سید متین از خدمات رئیس و مجموعه ساعی امور حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران تقدیر و تشکر نمود و حسابرسی داخلی را فرآیندی اثر بخش در بهره گیری از منابع سازمان عنوان نمود و گفت:  طی نمودن مسیر تعالی در سازمانها قطعاً بدون بهره گیری از ظرفیت فرآیندهای کنترلی و نظارتی امری غیر ممکن می باشد.  در پایان این نشست کلیه مدعوین ضمن مشورت و هم اندیشی پیشنهاد هایی را برای بهبود فرآیندهای حسابرسی و کنترل داخلی ارایه نمودند.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل