شهردار اردبیل گفت: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی مودیان، تاثیر بسزایی در احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی شهری دارد.

به گزارش تایماز نیوز، محمود صفری شهردار اردبیل با حضور در اداره‌کل امور مالیاتی استان، ضمن دیدار با داریوش سرخانی‌مقدم، مدیرکل جدید امور مالیاتی استان اردبیل و تبریک انتصاب وی، اظهار کرد: عوارض دریافتی از محل مالیات بر ارزش افزوده، تاثیر بسزایی در روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شهری دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار شهری از محل مالیات بر ارزش افزوده میسر می‌شود، گفت: همچنین مالیات بر ارزش افزوده منبع مهمی برای تامین درآمدهای شهرداری‌‌ها به شمار می‌رود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های احداثی از محل درآمدهای مالیاتی به نحوه احسن به شهروندان معرفی شود، افزود: با معرفی این پروژه‌ها، شهروندان آثار مالیات پرداختی خود را در شهر لمس می‌کنند.

صفری تصریح کرد: انعقاد پروژه دکوسنتر با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، اجرایی شدن پروژه بازار آهن‌فروشان، ساماندهی رودخانه‌های بالیخلوچای و نوران‌چای، فسخ قرارداد پروژه تیراژه و تعیین تکلیف آن، نوسازی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و تامین روشنایی پل‌های ارجستان و گلمغان و ترمیم ۲ کیلومتر از مسیر چمن مصنوعی دریاچه شورابیل از جمله اقدامات شهرداری اردبیل در یک سال گذشته است.

در ادامه، داریوش سرخانی‌مقدم مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل ضمن تشکر از حضور شهردار اردبیل، گفت: هدف نهایی دولت و شهرداری خدمت به مردم است.

وی بر لزوم استفاده بهینه شهرداری‌ها از اعتبارات دریافتی از محل مالیات برارزش افزوده تاکید کرد و افزود: امیدواریم با اتحاد و هماهنگی بتوانیم هرچه سریع‌تر شاهد رفع موانع جهت حصول نتیجه باشیم.

 

  • منبع خبر : مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل