سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تمرین اسکان اضطراری در خانه‌های هلال اردبیل با هدف افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال اجرا می‌شود.

به گزارش تایماز نیوز، حمید قویدل پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای مانور با بیان اینکه لازم است که آحاد جامعه در برابر پیشگیری از آسیب‌های زلزله تمرین‌های لازم را داشته باشند، اظهار کرد: تمرین اسکان اضطراری در خانه‌های هلال اردبیل با هدف افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه های هلال اجرا می‌شود.

وی افزود: این مانور به مناسبت گرامی‌داشت سالروز زلزله «سرپل ذهاب» در خانه‌های هلال چه در محیط روستایی و چه در محیط شهری، برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله برگزار خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطر نشان کرد: پناهگیری در داخل و محوطه بیرونی ساختمان، خروج ایمن و اضطراری، تمرین اسکان اضطراری و تحویل اقلام معیشتی و زیستی در زلزله فرضی ۶.۵ ریشتری از مباحث این مانورها است.

قویدل ادامه داد: برگزاری مانور زلزله و اسکان اضطراری در خانه‌های هلال در زمان حوادث کارایی خود را نشان خواهد داد و افرادی که آموزش می‌بینند، می‌توانند قبل از رسیدن نیروهای امدادی اقدامات امدادی و حیاتی را انجام دهند.

وی با اشاره به نهادینه سازی و ترویج فرهنگ ایمنی، ایجاد آمادگی لازم برای انجام واکنش سریع و صحیح در برابر زلزله افزود: ضروری است در تمامی شرایط برای رویارویی با حوادث و بحران های مختلف اعم از طبیعی و انسان ساز آمادگی داشته باشیم.