همزمان با گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری، نشست مشترک روسای ادارات راهداری و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان اردبیل برگزار شد و مسئولان بر آمادگی کامل برای اجرای طرح زمستانی، افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح جاده‌ای تأکید کردند.

تایماز نیوز | به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، در این نشست کلیم‌اله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اقدامات پیش‌بینی‌شده برای فصل زمستان تصریح کرد: برای اجرای طرح زمستانی، بیش از ۴۰۰ نفر نیروی راهداری به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در محورهای مواصلاتی، گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر استان مستقر خواهند شد تا تردد ایمن کاربران جاده‌ای تضمین شود.

وی با بیان اینکه حذف نقاط پرحادثه از اولویت‌های اصلی راهداری استان است، افزود: اجرای روکش آسفالت، خط‌کشی محورها، احداث و توسعه روشنایی، نصب علائم و انجام سایر اقدامات ایمنی، نقش مهمی در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی راه‌ها دارد و این اقدامات با جدیت در سطح استان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تعامل میدانی و مستمر راهداری و پلیس راه را بسیار مؤثر دانست و گفت: حضور مشترک و شبانه‌روزی نیروهای راهداری و پلیس راه در جاده‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای می‌شود و هدف مشترک هر دو مجموعه، رضایت مردم و مسافران است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز با تبریک هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری گفت: پلیس راه در شرایط سخت و سرمای زمستانی، در کنار راهداران خدوم، در تمامی محورهای مواصلاتی و گردنه‌های استان حضور فعال خواهد داشت و به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است.

سرهنگ وحید علیپور با تأکید بر اهمیت هماهنگی بین دستگاه‌ها افزود: تعامل و هماهنگی همه‌جانبه پلیس راه و راهداری نقش اصلی را در کاهش تصادفات ایفا می‌کند و بر اساس بررسی‌ها، ۲۵۶ مؤلفه در بروز و وقوع تصادفات شناسایی شده که کاهش این حوادث تلخ نیازمند همکاری همه دستگاهها،فرهنگ سازی رسانه ای و همچنین رعایت قوانین از سوی رانندگان است.

در پایان این مراسم، از روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان اردبیل، به پاس تلاش‌های مستمر در ارتقای ایمنی راه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم، تجلیل شد.