مهندس بدلی وند سرپرست معاونت تولید و بهره برداری آبزیان اداره کل شیلات استان اردبیل به همراه رئیس اداره شیلات شهرستان و کارشناسان آبزی پروری به منظور بررسی مسایل و مشکلات تولید کنندگان ، شناسایی و مکانیابی طرحهای جدید پرورش ماهی شهرستان مشگین شهر بازدید نمودند.

تایماز نیوز | گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان اردبیل، محمد بدلی وند مکان یابی و تسهیل در اجرای طرح های جديد را از اولویت های این معاونت در تحقق شعار” جهش تولید با مشارکت مردم “درسال ۱۴۰۳ برشمرد و افزود:در سال‌های اخیر سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهیان سردآبی رشد روز افزونی در استان داشته و امکان سنجی و مکان یابی مزرعه و همچنین اعمال مدیریتی می تواند پیامدهای مهمی روی تولیدات آبزیان داشته باشند و باتوجه کمبود منابع آب استان، روند توسعه شیلات باید به سمت و سوی مکانیزه شدن و طراحی و نصب ادواتی از قبیل دستگاه هواده و نانوحباب در مراحل اولیه تاسیس سوق داده شود.
سرپرست معاونت تولید و بهره برداری آبزیان افزود: مطالعات مکانیابی، یکی از اقدامات اساسی در فرایند احداث واحدهاي آبزی پروری محسوب می‌شودو توجه به این امر در روند اجرای طرح های بزرگ نقش بسزایی دارد. از اینرو انتخاب غیر اصولی مکان یک طرح، می‌تواند درآینده خسارت های جبران ناپذیری برای سرمایه گذار ابجاد نماید. لذا توصیه می شود در انتخاب محل برای هرگونه سرمایه گذاری دقت نموده و از هرلحاظ بویژه جنبه‌های فنی، مالی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده و اقدام به سرمایه گذاری نمود .چراکه تمامی مزارع پرورش ماهی باتوجه به ماهیت وجودی خود که در حاشیه رودخانه ها قرار گرفته اند همیشه با مخاطراتی مواجه بوده که تولید کنندگان عزیز می بایست جهت ایجاد امنیت تولید و حمایتهای مناسب در زمان بروز حوادث نسبت به بیمه نمودن ابنیه و محصولات خود  اقدام نمایند.