شهردار سرعین گفت: این پل که با اعتبار اولیه پنج هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد، قرار است طی سه سال اجرا و به بهره‌برداری برسد.

تایماز نیوز / صاحبعلی رام در نشست خبری با تشریح مشخصات فیزیکی پل بزرگ کمربندی سرعین اظهار کرد: این پل شامل ۲۱۰ متر عرشه اصلی، ۴۵۰ متر طول لوپ با ۹.۳۰ متر عرض و با ارتفاع ستون‌های ۲۷ متر اجرا می‌شود.وی با بیان اینکه این پل در شمالغرب کشور جزو پل‌های کم نظیر است، افزود: با اجرای این پروژه نخستین پل شهر توریستی سرعین با ارتفاع ۲۷ متر احداث می‌شود که جزو پل‌های خاص در منطقه است.شهردار سرعین اضافه کرد: این پل رینگ کمربندی شهر را تکمیل می‌کند و با بهره برداری از آن ترافیک هسته مرکزی شهر بویژه در ایام گردشگری به حداقل خواهد رسید.رام ضمن قدردانی از خیرین شهر سرعین در اهدای زمین این پل گفت: در راستای اجرای سریع پل، خیرین منطقه زمین‌های مجاور پل را به شکل رایگان در اختیار شهرداری قرار دادند..

نماینده مردم اردبیل در مجلس:احداث پل کمربندی سرعین نماد اقتدار قرارگاه و شهرداری است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث این پروژه عظیم با کیفیت بالا نمادی از اقتدار قرارگاه و همکاری خوب شهرداری سرعین خواهد بود که باید هر چه سریعتر این پروژه روند اجرایی و احداث کیفی به خود بگیرد.

علی نیکزاد در مراسم آغاز عملیات احداث پل کمربندی سرعین، اظهار کرد: احداث این پل از چند سال پیش مطرح بود و در تصمیم‌گیری‌های اولیه قرار شد با ۳۰۰ میلیارد تومان این پروژه تکمیل شود اما با تأخیر و تعلل برآورد احداث آن بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان است.

رییس جامعه هتل‌داران اردبیل: آمادگی کامل برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی

با توجه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز مراکز اقامتی استان امسال به مسافران ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌کنند و جامعه هتل داران تصمیم گرفته شایسته‌ترین خدمات را به مسافران و گردشگران ارائه کند.

جعفر بذری اظهار کرد: سالانه بیش از هشت میلیون گردشگر وارد شهر توریستی سرعین می‌شود و این شهر جز ۱۴ شهر مقصد سفر و گردشگری کشور است.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال از۲۶ کشور ما در شهر سرعین میهمان و مسافر داشتیم و این شهر دومین شهر کشور در تعداد هتل و مراکز اقامتی بعد از مشهد مقدس قرار دارد.بذری یکی از مشکلات اساسی در شهر سرعین را تشدید ترافیک در ایام و فصول گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: برای حل این مشکل در کنار احداث پارکینگ‌های متنوع، سعی می‌کنیم تا فاز اول پل بزرگ کمربندی سرعین را در یک سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا بخشی از ترافیک داخل شهر به این سمت هدایت شود.

وی اضافه کرد: سال‌های طولانی است که احداث این پل برای تکمیل رینگ کمربندی سرعین جز مطالبات اصلی بوده و ما نیز در شورای شهر تلاش کردیم تا این پروژه را بعد از طراحی مناسب، امروز با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی کرده و با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا عملیات احداث آن را آغاز کنیم.