شهردار اردبیل به پل بسیج به عنوان بزرگترین پروژه شهرداری اردبیل اشاره کرد و گفت: پل بسیج قبل از کلنگ‌زنی رسمی، پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی را به خود دید.

به گزارش تایماز نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل، محمود صفری با بیان این‌که پل بسیج بزرگترین پروژه شهرداری اردبیل است، اظهار کرد: عملیات عمرانی پل بسیج علی‌رغم این‌که پروژه به صورت رسمی کلنگ‌زنی نشده ولی هم‌اکنون به پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی رسیده است.

وی افزود: پل بسیج در ۷ جبهه‌ی کاری با ۹ رمپ و ۴ لوپ در حال انجام است؛ اعتبار مورد نیاز برای احداث پل ۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

شهردار اردبیل به مکان اجرای پروژه و اهداف شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: پروژه پل بسیج در محل پل هوایی اردبیل با هدف تکمیل کمربندی که سال‌ها به صورت ناقص باقی‌مانده بود، اجرا می‌شود. در واقع با افتتاح پل، کمربندی اصلی به خیابان‌های اطراف شورابیل وصل خواهد شد و قطعا حجم ترافیک در میدان بسیج کاهش می‌یابد‌.

صفری با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود پل بسیج سال ۱۴۰۳ افتتاح و زیربار ترافیک برود؛ بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها کلنگ‌زنی بزرگترین روگذر شهری، خرداد ماه سال جاری انجام و عملیات عمرانی پروژه به صورت رسمی آغاز می‌شود.