مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شرکت زیر کشت چغندر قند پائیزه رفته که خوراک اولیه کارخانه قند مغان را تامین خواهد کرد.

به گزارش تایماز نیوز/ قاسم محمدی با بیان اینکه کارخانه قند مغان باید با ماموریت‌های جدید در حد و شان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تبلور پیدا کند،اظهار کرد: برای آماده سازی و ارتقای مکانیزاسیون برای عملیات کاشت، داشت و برداشت، تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای کشت چغندر قند با تصویب هیئت مدیره خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته در شرکت، ضریب مکانیزاسیون شرکت از هفت دهم درصد به یک و دو دهم درصد ارتقا یافته است ولی نیازمند نوسازی و ساماندهی بیشتر از اینها هم هستیم.

دفاتر فروشگاه‌های مغانه در پارس‌آباد، اردبیل و تهران راه اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه بدنبال بازاریابی و عقد قراردادهای جدید با شرکت‌های بزرگ هستیم، گفت: ایجاد دفاتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه جهت توزیع اقلام مختلف محصولات شرکت در دستور کار قرار گرفته و در نظر داریم این دفاتر را در پارس آباد، اردبیل و تهران راه اندازی کنیم.

محمدی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری همایش ملی ” زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری ” خبر داد و افزود: این همایش با همکاری دانشگاه‌های تهران و محقق اردبیلی و با حضور استادان برجسته، صاحبان فن و ایده در این حوزه در اردیبهشت ماه سال آتی توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و در محل این بنگاه اقتصادی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همایش دیگری نیز مهر ماه سال ۱۴۰۲ تحت عنوان «آب، بحران و فرصت‌ها» با همکاری دانشگاه‌های مذکور برگزار می‌شود که ضروری است جوانان نخبه شرکت با ارائه مقالات و ایده‌های کاربردی حضور فعالی در این همایش داشته باشند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: در راستای تکمیل زنجیره ارزش، خطوط تولید روغن زرد و ماست موسیر در کارخانه لبنیات و بسته بندی شکر ۹۰۰ گرمی در بزرگترین کارخانه قند ایران یعنی کارخانه قند مغان راه اندازی گردیده و با آغاز به فعالیت دستگاه تمام اتوماتیک شیشه پرکنی روغن زیتون گامی دیگر در توسعه صنایع در کشت و صنعت مغان برداشته شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر این بسته بندی محصولات رب و عسل هم در دستور کار قرار گرفته و این محصولات هم در قوطی‌های شیک و بازارپسند با برند مغانه در بازار هدف، عرضه و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

محمدی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای پروژه تجهیز ۶۵۰ هکتار از اراضی به سیستم آبیاری سنترپیوت اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان عملیات اجرایی تجهیز ۶۵۰ هکتار از اراضی به سیستم آبیاری عقربه‌ای کلنگ زنی شد که این طرح به بهره‌برداری کامل نرسیده است و ضروری است شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و واحد فنی و عمرانی شرکت برای تسریع در اجرای طرح پیگیری لازم را انجام دهند.