مديركل كميته امداد استان اردبيل در جلسه شوراي مديران يكي از محوري‌ترين برنامه‌هاي كميته امداد در مسير توانمندي خانواده‌ها را كمك به اجراي طرح‌هاي اشتغال عنوان كرد و گفت: ايجاد اشتغال پايدار تضمين استقلال اقتصادي خانواده‌ها را فراهم مي‌آورد.

به گزارش تایماز نیوز، عليرضا حسين‌نژاد با اشاره به اينكه ۶۰۰۰ فرصت شغلي جديد در ۱۰ ماهه سال‌جاري براي مددجويان تحت حمايت ايجاد شده است، گفت: بيشترين توان خود را بر روي اجراي طرح‌هاي جديد و نوين گذاشته‌ايم تا با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، بتوانيم شاهد توانمندي خانواده‌ها در تمامي زمينه‌ها باشيم.

وي با اعلام اينكه ۶۴ درصد از منابع تخصيص يافته از بانك‌هاي عامل جذب شده است، بيان كرد: در طول اين مدت براي اجراي ۶۰۰۰ طرح‌هاي اشتغال‌زايي، بيش از ۳۰۷ ميليارد تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايي پرداخت شده است.

حسين‌نژاد با بيان اينكه در صورت همكاري بهتر بانك‌هاي عامل تا پايان سال ۱۰۰درصد اعتبارات در حوزه اشتغال جذب و براي اشتغال خانواده‌هاي در نوبت دريافت تسهيلات تخصيص داده خواهد شد، افزود: بانك‌هاي عامل در تحقق برنامه‌هاي اشتغال و خودكفايي نقش تاثيرگذاري دارند كه اميدواريم همكاري‌هاي بيشتري را از سوي بانك‌ها شاهد باشيم.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه ارائه آموزش‌هاي فني و تخصصي از ديگر برنامه‌هاي اين نهاد است، اعلام كرد: ۴۷۵۰ نفر از مددجويان نيز آموزش‌هاي لازم شغلي را فراگرفته‌اند تا بر اساس استعداد و توانايي‌هاي خود وارد بازار كار شوند.

وي بيان كرد: همچنين از طريق كاريابي ۳۰۰ نفر از مددجويان نيز جهت اشتغال به واحدهاي توليدي، كارخانجات، شركت‌هاي خصوصي و فروشگاه‌هاي بزرگ معرفي شده‌اند.

حسين‌نژاد با اشاره به اينكه يكي از مهم‌ترين راهكارهاي كميته امداد براي پايدارسازي فرصت‌هاي شغلي نظارت و بازديدهاي مستمر ازطرح‌ها است، بيان كرد: امدادگران كميته امداد در كنار اين امر به مجريان طرح‌هاي اشتغال راهنمايي و مشاوره‌هاي لازم را ارائه مي‌كنند تا هيچگونه انحرافي در اجراي طرح ايجاد نشود.

 

  • منبع خبر : پايگاه اطلاع‌رساني كميته امداد