مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: امسال از مجموع ۸۳ هزار اظهارنامه ارائه شده به ادارات امور مالیاتی استان ۶۳ هزار اظهارنامه راستی آزمایی و قطعی شده است.

به گزارش تایماز نیوز ، داریوش سرخانی مقدم عصر چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد ۱۰ ماهه اداره کل مالیات استان اظهار کرد: امسال از مجموع ۸۳ هزار اظهارنامه ارائه شده به ادارات امور مالیاتی استان ۶۳ هزار اظهارنامه راستی آزمایی و قطعی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه شده از سوی مودیان استان بوده است، گفت: بیشترین سهم مالیات دریافتی از شهرستان‌های استان به صورت مالیات بر ارزش افزوده برای کمک به امور مختلف در شهرستان‌ها هزینه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال و از مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال مالیات جمع‌آوری شده از خلخال ۱۲۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

سرخانی مقدم همچنین از تسهیل در کار مراجعین به ادارات امور مالیاتی به خصوص رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی خبر داد و گفت: ۹۹ درصداز اظهارنامه‌های ارائه شده از سوی ادارات امور مالیاتی پذیرفته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی سامانه برخط هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از خدمات مورد نیاز مودیان مالیاتی از جمله صدور گواهی مالیاتی، رسیدگی و صدور اظهارنامه‌ها، استعلام‌ها از طریق همین سامانه و به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از اعمال بخشودگی با حداکثر تخفیف برای بدهکاران مالیاتی خبر داد و تصریح کرد: حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی برای تسهیل در امور اقتصادی استان در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل قرار دارد.