رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت:رویکرد جمعیت هلال احمر، رویکرد همگرایی بیشتر و انجام بهتر و شایسته امور است.

به گزارش تایماز نیوز پیرحسین کولیوند در نشست با معاونان و مدیران جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: ما در هفته جاری یکی از همکاران پرتلاش خود را در مسیر خدمت از دست دادیم که در این سفر سعی داریم با حضور در منزل این امدادگر فعال و پرتلاش، ادای دینی کرده و از مصدومان حادثه نیز عیادت کنیم.

وی الگوی دینی و قرآنی را در انجام وظایف و مأموریت‌ها یادآور شد و تصریح کرد: در قرآن کریم، احادیث و روایات انبیا و اولیا بر خدمت بیشتر به مردم و جلب رضایت الهی تاکید شده و نجات جان یک انسان برابر با نجات جان همه بشریت توصیف شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۰۰ بار در قرآن کریم کار نیکو و خدمت شایسته مورد تاکید قرار گرفته و همه وظیفه داریم در انجام وظایف خود در این کارهای نیک و خیر از همدیگر سبقت بگیریم.

کولیوند ضرورت ایثار و گذشت را در انجام مأموریت‌های امدادی و داوطلبانه هلال احمر یادآور شد و افزود: رویکرد جمعیت هلال احمر، رویکرد همگرایی بیشتر و انجام بهتر و شایسته امور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با برنامه‌ریزی انجام شده تا افق ۱۴۰۵ فعالیت‌ها و مأموریت‌هایمان را انجام می‌دهیم که در سال‌جاری نیز تا ۸۰ درصد اهداف پیش‌بینی شده تحقق پیدا کرده است.

کولیوند اضافه کرد: در این برنامه پنج ساله سعی ما بر این است تا هلال احمر را به جایگاه واقعی برسانیم و زمینه و بستر جلب مشارکت‌های بیشتر مردم و حمایت از گروه‌های داوطلبی و همچنین رسیدگی به وضعیت معیشتی نیروهای ستادی و امدادی را انجام دهیم.

وی اصلی‌ترین مأموریت جمعیت هلال احمر را تدوین سند تحول دیجیتال اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه آی.‌تی و دیجیتال جمعیت هلال احمر در سال‌های اخیر عقب مانده و باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

کولیوند بیان کرد: باید در همه حوزه‌های فعالیت جمعیت هلال احمر از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید استفاده کرده و کار را به صورت هوشمند به پیش ببریم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخشی از خسارت ما به دلیل عدم اجرایی شدن طرح هوشمندسازی عملیات امداد و نجات و سایر حوزه‌ها بوده که به نحوه شایسته باید این خلأ را جبران کرد.

کولیوند ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف را با رویکرد الکترونیکی و هوشمند یادآور شد و تصریح کرد: اگر این کار انجام شود ما حتی در فرآیند اداری، تجهیز امکانات و تکمیل انبارهای امدادی دچار مشکل نخواهیم شد.

تدوین سند تحول اقتصادی جز الزامات است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ما تلاش می‌کنیم تا سند تحول اقتصادی جمعیت هلال احمر را تهیه کنیم تا از این ناحیه دچار آسیب و گرفتاری نشویم.

وی افزود: در قالب این سند در بخش تولید ثروت و خلق سرمایه هدف‌گذاری مشخصی را انجام خواهیم داد تا به برنامه‌ریزی مد نظر دست پیدا کنیم.