مانور افت فشار گاز در اثر سرما در شهرستانهای پارس آباد و اصلاندوز با همکاری تیم های عملیاتی درون سازمانی در راستای آمادگی مقابله با بحران های احتمالی برگزار شد.

به گزارش تایماز نیوز :  مانور افت فشار گاز در شهرستان پارس آباد و اصلاندوز از توابع استان اردبیل با هدف آمادگی مقابله با بحران های احتمالی و قطعی گاز ناشی از افزایش مصرف گاز با همكاری کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان و نیروهای معین شهرهای گرمی، بیله سوار  و مشگین شهر  برگزار شد.

میر سعید سید متین، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در جلسه کمیته مدیریت بحران که به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف مانور افت فشار گاز ، برگزار شد؛ اظهار داشت: هدف از اجرای این مانور ایجاد هماهنگی ، سنجش میزان آمادگی پرسنل در مقابله با حوادث ، قطع جریان گاز، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش سریع، مدیریت و عبور از هرگونه شرایط اضطراری ناخواسته ، شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و واکنش نیروهای پیشرو در صورت بروز حادثه یا افت فشار گاز می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با تشریح جزئیات اقدامات انجام شده در این مانور افزود: مانور افت فشار گاز در اثر سرما و افزایش مصرف گاز در مراحل قبل از مانور با مشخص نمودن محدوده مانور و مطابق برنامه ريزي انجام شده و سناريوی از پيش طراحي شده و بعد از اعلام شرايط اضطراري، بلافاصله جلسه كميته بحران تشكيل شده و ابعاد مختلف مانور در بين اعضاء مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و اقدامات لازم با راهبری فرماندهی عملیات صورت گرفت.

این مقام مسئول، اعلام قطع گاز واحدهای صنعتی و CNG ها در سطح شهر ، اعزام گروه فنی به ایستگاههای CGS و TBS و کنترل و قرائت فشار در فاصله زمانی مشخص را از اقدامات اولیه این مانور برشمرد و گفت: همه تدابیر و اقدامات انجام یافته در راستای اهداف مانور بوده و قطعاً در شرایط واقعی کنترل و کاهش شدت تبعات منفی هرگونه حادثه غیر منتظره نیازمند توانمندی در فرماندهی عملیات می باشد که نیاز است با تداوم چنین مانورهایی آمادگی نیروهای عملیاتی ارتقاء یابد.

وی بیان کرد: پس از اتمام مانور ، جلسه ارزیابی مانور با حضور اعضای کمیته مدیریت بحران تشکیل شد و سرعت عمل در زمان وقوع حادثه، مدت زمان دسترسي به شيرهاي قبل و بعد از تاسيسات توسط كاركنان عملياتی و ميزان هماهنگي كاركنان مورد سنجش قرار گرفت.

گفتنی است طی سالجاری و با توجه به ورود هوای سرد و شروع فصل سرما میزان مصرف گاز طبیعی به شدت افزایش یافته و در صورت عدم صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دراستان اردبیل که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در انتهای مسیر گازرسانی واقع شده است، احتمال افت فشار وجود دارد.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل