نائب رئیس اول مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواستار توزیع عادلانه امکانات درمانی و بهداشتی در مناطق مختلف کشور شد گفت: توزیع پزشکان در کشور مناسب و عادلانه نیست.

نایب رئییس مجلس نیکزاد

 

 

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر علی نیکزاد روز پنجشنبه در بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل، توزیع تخت‌های بیمارستانی در مناطق مختلف کشور را نیز ناعادلانه خواند و بیان کرد: زیرساخت‌های بیمارستانی متناسب با نیاز مناطق مختلف کشور نیست.

وی به کار گیری نیروهای متخصص و پرداخت حق‌الزحمه کارکنان بهداشت و درمان در کشور را نیز نامناسب خواند و افزود: در این زمنیه تجدید نظر اساسی لازم است.

نائب رئیس اول مجلس یازدهم، خواستار شکل‌گیری نظام بیمه‌ای قدرتمند در کشور شد و اظهار کرد: برای این کار باید در دولت تصمیم گیری شود چرا که مردم پس از بازنشستگی نباید دغدغه سلامت و تامین حداقل‌های زندگی خود را داشته باشند.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن هشت میلیون نفر با تصمیم اخیر دولت در پوشش بیمه همگانی قدردانی کرد و ادامه داد: این اقدام همراستا با شعار عدالت محوری دولت و اقدامی ارزشمند بود.

دکتر نیکزاد همچنین خواستار تامین اقلام دارویی بیماران خاص از طریق کد ملی نیازمندان این داروها شد و اضافه کرد: با این کار، بازار سیاه اقلام دارویی بیماران خاص برچیده شده و عدالت در تامین نیاز دارویی محقق می شود.

وی با اشاره به اعمال سیاست انقباضی دولت در اعطای منابع مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز بیمارستانی گفت: با ادامه روند فعلی، نیازهای زیرساختی کشور در این بخش تامین و تکمیل نخواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار استفاده از فضای خانه‌های بهداشت موجود در روستاها برای گسترش خدمات بهداشت و درمان و اجرای سیاست‌های حمایتی و سلامت دولت در اقصی نقاط کشور و استان اردبیل شد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توان اجرای این طرح را به طور کامل دارد.

نائب رئیس اول مجلس یازدهم همچنین بر تامین و پرداخت اعتبارات بخش پژوهش طرح‌های حوزه سلامت تاکید کرد و ادامه داد: اعتبارات پژوهشی باید در جای خود هزینه شود.

وی تامین امنیت، آموزش و بهداشت را سه وظیفه و تکلیف اصلی حاکمیت دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به امر بهداشت بیشتر از موضوع درمان بیان کرد: اگر توجه به حوزه بهداشت بیشتر شود، هزینه درمان کمتر شده و درد و رنج مردم نیز کاهش می‌یابد.

دکتر نیکزاد با قدردانی از زحمات و خدمات کارکنان بهداشت و درمان و شهدای سلامت در دوره شیوع کرونا گفت: مدیریت کرونا و اجرای موفق طرح واکسیناسیون همگانی یکی از کارهای شاخص دولت سیزدهم بود که جای قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: کارکنان بهداشت و درمان کشور در دوره شیوع کرونا با علم و آگاهی از مخاطرات فعالیت در فضای شیوع این ویروس، تلاش مجاهدانه‌ای کردند که باید در تاریخ ثبت و ضبط شود.

 

 

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی : توزیع پزشکان در کشور مناسب و عادلانه نیست