برگزیدگان بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در اردبیل امروز جمعه ۸ مهرماه ۱۴۰۱ با برگزاری آیین اختتامیه معرفی و تجلیل شدند.

 

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، این کنگره تخصصی و پژوهشی علوم پزشکی که از سه روز پیش با حضور ۴۰۰ دانشجوی پژوهشگر داخلی و خارجی در شهر اردبیل آغاز شده بود، امروز به کار خود پایان داد.

در این آیین، مقاله ۱۸ دانشجوی پژوهشگر رشته‌های مختلف علوم پزشکی که به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود، طی سه روز اخیر در پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی این کنگره در قالب سخنرانی ارائه شد و ارائه دهندگان این مقالات امروز به عنوان دانشجویان پژوهشگر برتر معرفی و تجلیل شدند.

همچنین در این آیین، ارائه‌دهندگان ۹ پوستر علمی و پژوهشی ارائه شده به همراه سه داور برتر از میان ۲۶۰ داور این رویداد علمی و پژوهشی به عنوان برگزیدگان بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور معرفی شدند.

همزمان با آیین اختتامیه این کنگره، برگزیدگان اولین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سه گروه دانشگاهی تیپ یک، ۲ و سه کشور نیز در رشته های مختلف علمی و پژوهشی علوم پزشکی معرفی و تجلیل شدند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در آیین اختتامیه این کنگره علمی و پژوهشی، تکلیف وزارت بهداشت برای فراهم کردن بستر فضای مساعد و شاداب برای تحقیق دانشجویان را وظیفه‌ای سنگین و ضروری ذکر کرد.

دکتر یونس پناهی، مجموعه طرح‌های پژوهشی ارائه شده توسط دانشجویان به این کنگره را دقیق و با ارزش خواند و گفت: پژوهش یک کار گروهی است و دانشجویان در این همایش و کنگره با روش اجرای کار گروهی نیز آشنا شدند.

وی با اشاره به شکل‌گیری ۸۲۱ مرکز تحقیقات حوزه سلامت مجوزدار در داخل مراکز دانشگاهی علوم پزشکی کشور و ۳۰ مرکز غیردولتی و نیز تعدادی پژوهشکده دیگر بیان کرد: وزارت بهداشت، مشتاقانه از حضور دانشجویان در این مراکز تحقیقاتی حمایت و استقبال می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: وزیر بهداشت روز گذشته در آیین افتتاحیه این کنگره خواستار به کارگیری دانشجوبان در مراکز تحقیقاتی حوزه سلامت در دانشگاه‌های سراسر کشور شد و ما نیز در این حوزه با برنامه‌ریزی جدی اقدام خواهیم کرد.

وی بکارگیری دانشجویان در مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را یکی از ملاک‌های ارزیابی و پویایی‌سنجی این مراکز در سال جاری ذکر کرد.

گفتنی است در این کنگره، از کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بعنوان کمیته برتر در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو کشوری تجلیل شد